Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

DVG: Fleet Commander Nimitz

Startat av Lars M Wistedt, 3 mars 2017 kl. 16:28:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lars M Wistedt

Vet inte om nagon av er forsokt sig pa det har, men da det ar ett solitarspel sa tankte jag gora ett forsok. Efter ett par omstarter sa verkar de flesta reglerna ha fastnat och det gar trevligt fort att spela. Det ar ju inte War in the Pacific precis men anda en trevlig abstraktion av Pacific War. Dragen kraver mer eftertanke an vad jag inledningsvis trodde och det ar hela tiden en balans mellan tillgang och resurser. Varje drag ar tva manader och Japanerna styrs ov olika order som man slar tarning for.

Som Allierad sa kan man spendera supply points pa reconnaissance och da gar visa japanska styrkor fore dig, men lagger du alla supply points pa forstarkningar och "Battle Plans" sa hamnar du i kraftig efterhand och kan inte ta initiative da du gar fore japanerna... Strider avgors pa en enkel battle map men kraver anda en hel del eftertanke.

Det finns ingen kampanj som tacker hela kriget utan det blir antingen 1942, 1943, 1944 eller 1945 men man kan lanka ihop resultaten fran respective ar till en slags kampanj.

Enheterna ar capital ships, squadrons samt divisioner och bataljoner/ stridsgrupper samt flygforband typ fighter/ bomber groups eller Marine Aviation Groups.
Hangarfartygen har squadrons uppdelade historiskt pa fighters, dive bombers och torpedo bombers.

Bifogar laget Mars-April 1942.

Systemet

Kickstartade Sherman Leader + Tiger Leader så jag får två  bonusspel ur DVGs katalog. Är jäkligt sugen på detta som ett utav dom. Tack för recensionen.