Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Strv102r

Replay av S&T Twilight of the Hapsburgs

Startat av Strv102r, 17 juli 2018 kl. 09:17:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r



Utgångsläget i sista scenariot, Vittorio Veneto. Den italienska oktoberoffensiven som knäckte österrikarna och slog dem ur kriget.





Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r



Jag tar mig bara in i de österrikiska ställningarna på två ställen, NO Mestre med tjeckerna och rakt N Padova, men det beror på att det inte finns någon advance after combat. Det är fler hål i de österrikiska linjerna som jag ännu inte nyttjat. Förlusterna syns ju nedan. Det har kostat men fienden bedömer sig inte kunna hålla linjen längre utan börjar vika mot nästa flod.






Jag förföljer och nedkämpar förband i eftertruppen. Ännu så ser det ut som en ordnad, men snabb reträtt. I Belluno-arméns område har en stor luck öppnats, men det går ju inga järnvägar där så den är svår att exploatera snabbt.






Nu börjar det väl se ut som om österrikaren är under kollaps i öster. Inget händer i väster i bergen.






Jag tappar anfallskraften i bergen östra kant. Och delvis längs i öster nära kusten, men inte i centern. Det är nu bara att jaga på mot gränsen och in i själva Österrike. Vi slutar där.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.