Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Problem att nå forumet

Startat av nielsen.filip, 29 augusti 2016 kl. 10:20:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

Kommer inte i heller åt krigsspel från jobbet . Blockeras också med hänvisning till "suspicious".
Men det går att gå vidare ändå. :lol:
//Jonas

B_J_S

Nu har krigsspel.se blivit helt blockerat från mitt jobb.  :evil:
Finns det något man kan göra för att häva blockeringen?

Antar att det är att kontakta de  som håller i ratingen på central nivå.
Vem det nu är.

Har ni kollat alla filer som ligger på servern. Kan vara någon gammal fil som gör siten suspicious.

//Jonas

ErikLj

Byt jobb!

Skickat från min D2203 via Tapatalk

B_J_S

//Jonas

Scipio

Citat från: B_J_S skrivet 30 november 2016 kl. 19:37:20

Vem det nu är.

Har ni kollat alla filer som ligger på servern. Kan vara någon gammal fil som gör siten suspicious.
Ditt jobb går sannolikt inte gå igenom alla "siters" data därute i jakt på misstänkt innehåll och blockerar baserat på det.
Dels så skulle det kräva att dom hackar siterna och dessutom så finns det många att gå igenom...

Om ditt företag har blockerat krigsspel.se så beror det sannolikt på någon av två anledningar.

Dom har köpt en lista från något företag därute som kategoriserar diverse "siter" beroende på innehåll. Krigsspel kan då blockeras för att dom listar oss som "fritid/nöje" eller något liknande som din firma inte tycker att anställda skall besöka under arbetstid.

Det andra är att krigsspel.se har svartlistats för att det har hackats och använts för DDoS-attacker eller spamutskick.
Vi finns inte med på någon sådan svartlistning vad jag kan se ivf.

Enda sättet du kan få svar på frågan med säkerhet är att fråga internt på firman.
"Randomization is too important to be left to chance"

Pierre

Citat från: B_J_S skrivet 30 november 2016 kl. 19:37:20

Vem det nu är.

Har du testat att gå via en web-vpn á hide.me?
Troligtvis har de spärrat även dessa tjänster, men jag har jobbat på företag där man missat dessa i sin blockering av "otilåtna" sidor.