Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Jon

Avdelta bataljonen Göteborg 1/2 ankommer målet om tjugo minuter!

Jon

Rydfalk

Så, FF 2017 är lagd till handlingarna. Vann inte mycket (ett parti QM) men hade attans kul (och missade kanske 20p i Clank!...?) !
Tack allesammans för en trevlig helg!

Vi vart ganska hårt drabbade av sjukdomar och kvarglömde effekter. Jag kommer troligen åka dit imorgon - för det jag glömt... - så hör av er om det är något jag ska plocka upp och lägga på lådan.

Ni som var med både på Rimforsa och Vårdnäs, vad tycker ni? Var något att föredra? Uppfattar det som mycket likvärdigt med kanske ett svagt övertag för Rimforsa.

Vi har ju en del tankar klara oberoende av vilket av ställena vi tänker på:

• Hellre flera små än få stora lokaler
  • Hellre nära än utspritt

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Rimforsa vs Vårdnäs: Rimforsa hade snäppet bättre vegetarisk mat. Utsikten var finare från Rimforsa men det fanns mer att promenera runt i på Vårdnäs. Lokalerna var lite sterila i Vårdnäs, helt klart mysigare i Rimforsa. Särskilt om man kan ha flera mindre rum för akustiken var inte helt optimal. Rimforsa lättare att ta sig till kollektivt.

Tyckte lite bättre om Rimforsa, men säger inte nej till Vårdnäs heller.

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Tack, Mikael, för att ni fixar så vi kan komma och relaxa. Gillar verkligen upplägget med lyx och spel och lite samkväm.

Svårt att välja vilket som var bäst, det var roligare med mer folk nu senast i och med att ASL-gänget var där och själva byggnaden var bra i och med att allt låg så nära varandra. Maten var bättre på Vårdnäs och lite finare omgivningar. Själva spelrummen var samma kvalitet, konferensstandard 1A.

Sammantaget känner jag att Vårdnäs leder marginellt på poäng, *om* man kan garantera mindre grupprum till de som hellre vill ha lite lugnt omkring sig även där. Om det inte går så röstar jag på det senare, absolut viktigast med lugn och ro under spelet.

Björn

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

BjornH

Ja, tack Mikael. Mycket bra ordnat!

Vi hade riktigt kul i Sicilien.

Inte kanske någon jätteskillnad men själv tycker jag faktiskt att det mesta var bättre på Rimforsa. Trevligare hus och lokaler, godare mat tycker jag (förutom fredagsgrytan...), trevligare rum, smidigt och avslappnat med självservering av dryck och snacks, något enklare resväg. 

Andreas Lundin

Tack för ett, som brukligt, utomordentligt arr.

Jag kan inte bestämma vilket ställe som jag föredrar vilket torde betyda att jag tycker att ett val mellan de tu är mig egalt.

[förstår inte kritiken av fredagens långkok - mustig, saftig, god och dryg, som Roland hade sagt]

Däremot diskuterades om det skulle fortsätta vara ett arr per halvår eller om vi skulle nöja oss med höst-FF. Jag vet inte om jag skulle ha råd med två varje år...

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Tack för en grymt trevlig helg i goa krigsspelskamraters lag!

Jag håller med om att båda ställena vi varit på nu var väldigt lyckade men med en liten avrundningsförmån för Rimforsa, det mesta var marginellt bättre där förutom maten som var en "level" bättre tyckte jag.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 september 2017 kl. 13:55:27
Däremot diskuterades om det skulle fortsätta vara ett arr per halvår eller om vi skulle nöja oss med höst-FF. Jag vet inte om jag skulle ha råd med två varje år...

Nej, det är en bra fråga...
Sedan tror jag att vår generellt är mindre om det skulle bli av.
Alla kommer nog inte kunna, hinna, ha råd etc varje gång om vi kör två per år.
Å andra sidan ökar chansen att man ska kunna i alla fall en gång per år?
Nej, jag vet inte själv. Tror att det blir en fråga i forumet så får vi se.

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 11 september 2017 kl. 15:18:05
VA!? Bara TVÅ gånger per år!?
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 11 september 2017 kl. 15:22:15
Citat från: Rydfalk skrivet 11 september 2017 kl. 15:18:05
VA!? Bara TVÅ gånger per år!?
:lol: :up:

Fredrik H

Jag vill också tacka för ett mycket lyckat arrangemang. Jag har sedan hemkomsten redan beställt spel som jag såg spelas men själv inte hann med, upptäckt en stor regeltabbe vi gjorde och ställt upp ett spel jag vill se fortsättningen på. Min fru tycker att jag fyllt min spelkvot för ett tag medans jag bara blir inspirerad och vill spela mer.
Jag tycker Rimforsa var trevligt, men eftersom jag missade vårens FF så är jag diskkvalificerad från att jämföra. Det är i alla händelser väldigt skönt att bo, spela och äta gott på samma ställe. Konceptet är väldigt lyckat.

All heder åt Mikael som orkar ordna såna här saker åt oss gubbar på regelbunden basis!  :up: :up:

Christian

Helt underbar upplevelse !

Jag tackar arrangörerna så hjärtligt och återkommer gärna nästa år för att få mera smisk i ASL av duktiga med/motspelare.

jag kan sannolikt inte åka iväg mer än en gång per år så då var det ju extra bra med denna lyx.

Rydfalk

Hoppas att det här albumet på Facebook tillgängligt för alla.

De finns också på Facebook gruppen Krigsspel.se.

Delirium

Fantastiskt vackra bilder! Kostym vid middagsbordet är en sak, men vid spelbordet men pincett är banne mig sättet att kriga. Trion vid politikspelet är bra, men porträttbilden på en smilande Roger bredvid "Fascism" är bäst.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires