Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mission Map till B-29 Superfortress

Startat av Lars M Wistedt, 29 mars 2017 kl. 11:39:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lars M Wistedt

Hi guys,

da jag for en gangs skull hade lite tid over pa jobbet sa gjorde jag en ny Misison Map till namnda spel. Originalet ar ju en lite trakig track list I ena hornet pa den annars snygga taktiska displayen men man tappar ju helt "flygkanslan" i sjalva uppdraget. Den har innehaller i stort samma uppgifter som originalet men bakgrunden ar hamtad fran US Military History website. Jag korde upp den i A 3 och tryckte den pa ett styvt papper for 12.50 kr hos det lokala tryckeriet.

Enjoy!

Lars

Jimmie

Härligt intiativ!
Kommer precis lagom, för jag hade tänkt ge det här en testrunda inom en snar framtid!
Får ta och kolla runt om där är något bra tryckeri i närheten. Har ju bara svartvit utskrift av A3 på jobbet, hehe.

Lars M Wistedt

Kul att du gillade den! Kostnaden borde bli valdigt liten; jag betalade 12.50 SEK for ett tryck pa A3 med styvt papper och lite glansig yta.
Spelet at annars battre an jag trodde - man lar sig procedure snabbt och tabellerna at ordnade i logisk ordning. Skillnaden mot AH's B-17 QOTS lar vara
motstandet i luften, da japaneserna hade betydligt lagre kvalite pa sitt flygvapen 1944-45 an sina stortyska broder. Det marks ratt tydligt i spelet har, men jag gillar dete skarpt. Sa nara en PC simulator man kan komma med ett pappersspel...!

Ohman

Ser bra ut! Du har ingen bild på den utskrivna kartan? Jag går i tankarna om att själv skriva ut en karta nämligen.

Lars M Wistedt

Den finns pa Facebookgrupperna "Solitaire Wargames" och "Wargames". Har inte overfort den till min hemmadator annu men dar finns ocksa en ytterligare utvecklad version baserad pa denna.