Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Arctic Storm

Startat av Strv102r, 13 juni 2017 kl. 18:29:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Roosevelt skickar vapen, ammunition och andra förnödenheter. De finska ersättningspoängen dubblas i antal.

Jag hänger på efter finnen på näset så klart. Det första anfallet mot Viborg slås tillbaka. Däremot ta jag terräng längs Ladogas strand. Anfallet mot närförsvarets rygg fortsätter. Jag för fram fler förband till vad som är min viktigaste, om än inte största, riktning.

Salla faller och anfallet fortsätter. Finnen avbryter anfallen mellan Suommosalmi och Salla och börjar omgruppera förband mot Salla.

Underhållsvägen från Murmansk över Petsamo öppnas. Nu ska skidjägarna slås en gång för alla!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Frankrike och Storbritannien intervenerar med flyg. Mitt flygunderstöd halveras och det finska nästan dubblas.

På näset inget nytt. Viborg är starkt.

Finsk-svenska motanfall vid Salla blir ingen succé. De finska skidjägarna jagas ut på en halvö vid ishavet.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Molntäcke över huvuddelen av Finland. inget flyg. Då är anfall mot Viborg meningslösa.

Ett finskt motanfall på nästen vid Ladogas västra strand återtar terräng och slår en reducerad division. Finnen överger Kuhmo.

Skidjägarna längs i norr nedkämpas. Ännu ett finsk-svenskt anfall vid Salla med tveksamt utfall. 

Strv102r

Näset håller även om det finska motanfallet trycks tillbaka. Värre för finnen är att rörelsen mot näsets rygg börjar närma sig just hans rygg. Den nya offensiven i Kuhmo-riktningen tar också fart.

I norr bara obetydliga rörelser.

Jon

Ser inga bilder längre, är det bara jag?

jerry

samma här ,men en uppmaning till någon update ???
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Strv102r

Jag hittade problemet. Photobucket har ändrat sina medlemsregler. Gratismedlemskap ger inte längre möjlighet till delning av bilder till tredje part. Det medlemsskap som ger den möjligheten kostar 399,99 dollar/år.

Det innebär nog slutet för Replays med bilder från mig i alla fall. Synd, det har gett mig mycket nöje och gjort mig bättre då allt jag gör nagelfars av andra. Vilket om inte annat fordrar förklaringar hur man tänkt eller åtminstone förbättrar förmågan att bortförklara i efterhand uppenbara misstag.

Jon

Men det måste väl finnas någon annan tjänst som erbjuder det? Jag vet att om man använder den där forumappen, vad den nu heter, så kan man ladda upp bilder direkt till forumet utan hosting.

Ang. Arctic Storm, får trupper i en motti både modifikationer för motti och out of supply eller enbart motti?

Scipio

Jag laddar upp mina bilder till mitt konto på BoardGameGeek (det finns ett personligt galleri där) och brukar länka bilderna därifrån.
Det är helt gratis.
"Randomization is too important to be left to chance"

Fredrik H

Citat från: Strv102r skrivet 30 juni 2017 kl. 14:14:46
Jag hittade problemet. Photobucket har ändrat sina medlemsregler. Gratismedlemskap ger inte längre möjlighet till delning av bilder till tredje part. Det medlemsskap som ger den möjligheten kostar 399,99 dollar/år.

Det innebär nog slutet för Replays med bilder från mig i alla fall. Synd, det har gett mig mycket nöje och gjort mig bättre då allt jag gör nagelfars av andra. Vilket om inte annat fordrar förklaringar hur man tänkt eller åtminstone förbättrar förmågan att bortförklara i efterhand uppenbara misstag.
Det vore oerhört tråkigt, du levererar så många jätteintressant rapporter så det är alltid en fröjd att titta in på forumet. Ibland gör jag det bara för att se hur det går... :)
Jag är inte tillräckligt teknisk, hoppas någon annan kan hjälpa till.

Strv102r

Hur som helst, de sista GT händer inte mycket som syns på kartan. Viborg håller, och ryggen på näsets försvar håller. Däremot börjar det brista i andra riktningar. Sovjetmakten är oövervinnelig i slutändan. Soviet decisive.

Tja, finska vinterkriget är ju ett typexempel på ett misslyckat försvarskrig. Finland tvangs avstå mer i fredsavtalet än vad ryssarna krävde för att inte starta kriget. Hade varit bättre att inte utkämpa det alls alltså, utan bara vika ner sig. Om man ser det krasst utfallsmässigt alltså.

magnus lindström

Jag har tänkt i liknande banor MEN frågan är dock vad följden hade blivit om de hade vikt ner sig. Vika ner sig gick inte så bra för Baltikum, Tjeckoslovakien och inte heller Rumänien. Om man viker ner sig och ger bort en naturlig gräns kan försvarsläget vara sämre samtidigt som försvarsviljan bland befolkningen/regeringen kan vara bruten. Mycket vill ofta ha mer. Hade de röda i Finland fått vind i seglen?

magnus lindström

Finland liksom Estland, Lettland och Tjeckoslovakien var dessutom 'påhittade' länder (Litauen har en liten annan sits) som bara funnits i ett 20-tal år, vilket nog gör det än viktigare att stå på sig för att inte bitvis försvinna utan större internationella protester.

Strv102r

Ligger nog i sig mycket i det. Seger och förlust är ibland inte helt svart eller vitt.