Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2018

Startat av Delirium, 13 november 2017 kl. 19:39:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Även jag har haft den berömda häcken full. Till yttermera visso kan jag inte vara med ens så mycket (lite) som jag brukar. Prognosen är enbart fredagkvällen.  :x

Hur som helst, jag och Roland bildar bas i lite multiplayer/enklare krig. En sak vi diskuterat är Scythe, som jag äger och tar med. Om någon vill testa så läs helst reglerna lite i förväg, han och jag ses tidigt, vid 16 redan. Det spelet är oväntat kort, så det finns öppningar för mer/fler partier.

Vi ses!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Granlid

Citat från: Delirium skrivet 18 januari 2018 kl. 20:45:19
Även jag har haft den berömda häcken full.

Så går det när den är lika tät som norr om St.Lo.  8)

Jag har redan slagit läger utanför, så jag är med på Scythe såvida inte Genesis-spelarna är där kl 16.
Friendly fire isn't.

aegneus

Ooooh Scythe! Vackert spel. Börja med en rejäl debatt om uttalet.

aegneus

" note also that command points required vary in proportion to the square root of the number of units in the group...." - Patrick, vad är det du har fått med mig på?  :)

Delirium

Citat från: Granlid skrivet 18 januari 2018 kl. 21:06:59
Citat från: Delirium skrivet 18 januari 2018 kl. 20:45:19
Även jag har haft den berömda häcken full.

Så går det när den är lika tät som norr om St.Lo.  8)

Jag har redan slagit läger utanför, så jag är med på Scythe såvida inte Genesis-spelarna är där kl 16.

Utmärkt!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Frocken

Jag tänkte göra mig vackrare inför eventet kl 16, räknar med att frisören ger upp runt 17 så ansluter ca 17:23

Då även jag har lidit av St. Lo-syndromet har det blivit sparsamt regel-läsande av Genesis, ska se om man kan kolla in någon Youtube-dragning på lunchen. "Hur svårt kan de va.."

Scipio

Jag anländer till Framstjärten 15:00 och är vid Galore 30 min senare.
"Randomization is too important to be left to chance"

Patrick_T

Ok, om någon kommer innan kl 16 är det bara att hämta nyckeln på Olivedalsgatan 1 runt hörnet namn Tremoureux/Erlandsson tel 0721 843 857.

Jag är hemma med sjuka barn ... och kanske sover eftersom som en riktig Storm Trupper spenderade jag natten att göra om brickorna och kartan till Heraclea slaget 280 BC ...

Nu precis på vägg till Matton för att köpa cardboard  :ultra:

tinG

Citat från: Scipio skrivet 19 januari 2018 kl. 09:26:23
Framstjärten

WTF?! Snubbar från fjärran "s-thole" orter kommer bli hemskickade vid stadsgränsen! 🧐

Jag glider in vid 17-tiden. Härligt med krigsspelshelg!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Citeraglider in
och
CiteraFramstjärten
i samma post... Hej och hå... :mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Men ni får ha det så skoj. Ni får vänta till FF de luxe tills ni får äran av the Lundins närvaro. Frid på jord, krig på bord, and all that.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

20 pers på Gyllene Prag. Mycket panerad ost och Urquel blev det....

aegneus

På väg hem efter att ägnat dagen åt Patricks specialversion av SoAs Legion (vi körde Pyrrhus vs Rom vid Heraclea). En upplevelse pga de vrålsnygga brickorna Patrick skapar.

Annars välbesökt - ASLarna såg till att v fin mest hade tio partier igång samtidigt i lokalen.

Scipio

Grymt trevlig helg som vanligt och det är som alltid så väldigt roligt att träffa alla igen och även några nya ansikten!
Klart lyckat och jag ser redan fram emot nästa gång.

Själv hann jag med att spela:
- BIOS: Genesis
- Price of Freedom
- Clank in SPACE!
- The Expanse
- Skull
- Impulse
- BIOS: Megafauna
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraSjälv hann jag med att spela:
- BIOS: Genesis
- Price of Freedom
- Clank in SPACE!
- The Expanse
- Skull
- Impulse
- BIOS: Megafauna

Idel krigsspel!

:P

Men ärligt, det verkar ha varit riktigt kul ni haft!  :)