Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Favoritföretag

Startat av Scipio, 17 november 2004 kl. 15:08:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 38 Gäster tittar på detta ämne.

Vilken är ditt favorit bland krigsspelsföretagen?

Clash of Arms
4 (12.1%)
Columbia Games
5 (15.2%)
Critical Hit
0 (0%)
Decision Games
1 (3%)
GMT
10 (30.3%)
GRD
1 (3%)
L2 Designgroup
0 (0%)
Multiman Publishing
7 (21.2%)
Operational Studies Group
0 (0%)
Annat företag
5 (15.2%)

Antal personer som röstat: 31

Omröstningen har avslutats: 17 november 2004 kl. 15:08:39

A F

Citat från: "Maglica"MMP kan väl knappast kallas det värsta.

MMP, den beryktade Baltimoreglaciären. Det krävs tålamod att ha att göra med dem. I skrivande stund har jag väntat fem måndaer på nya lösenord till The Gamers-webbsidan på deras server, som jag sköter.

Vad är FGA?

tobias

CiteraFGA
Fresno Gaming Association

Jag äger själv "Civil War Classics, Volume 1 - The Battle of Pea Ridge & Shiloh" vilket skall vara helt ohyggligt dåligt. Har inte vågat spela det ännu.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Citat från: "Fk Ståhl"Någon mer som har lagt sin preorder på Devils Cauldron än?
Självklart, ser mycket lovande ut. Om jag har förstått rätt så skull Decision Games ha publicerat det som Highway to the Reich 2 men att det föll igenom av någon anledning.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

GMT rokkar fedt!

Finns ingen som producerar så mycket bra, jag köper säkert 5-6 spel om året från GMT! Vilka andra mästrar med att producera så mycket nära på ALLTID högklassiga produkter!?

Vill dock även nämna att OSG har gjort fin-fina spel både vad gäller spelsystem som grafisk design. Sun of Austerlitz, 1809 för att nämna några.

MMP får en stjärna i kanten inte minst på grund av att dom lyckats återskapa min ASL-glöd...
Ändå grät jag en skvätt när dom slukade The Gamers. The Gamers var annars det TREVLIGASTE spelföretaget, deras ton var alltid lite personlig, och de hade tidigt fokus på support, redan innan internet slog igenom. Vilket annat spelföretag trycker telefon- & faxnummer på kartorna?  :up:

Nattens ris till Decision Games. Långsamma, fula och dyra.

Avalon Hill och Victory Games hör till 'The Hall of Fame' uppe i Valhalla.

Clash of Arms... mer duktiga som grafiker än regelboksskrivande. Har dock ett par ädelstenar i simulations-facket: tänker då å Fighting Wings och Close Action - Age of Sails.

p.s. Tobias bättre så här?  :insecure:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tobias

CiteraTobias bättre så här?
Mycket. :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Maglica

Citat från: "Anders Fager"Vad är FGA?

FGA var tidigt ute med counters och kartgrafik som skapats med hjälp av datorer (till skillnad från äldre spel som var mer eller mindre handarbete).
Med hjälp av detta nya utseende som gjorde att produkterna så proffsiga ut och en rätt stor kampanj i krigsspeltidningarna släppte man ett flertal produkter som antagligen sålde ganska bra. Tyvärr visade det sig att spelen var ospelbara/skit, vilket skapade en del rabalder.
Robert Maglica

johanarve

Dom var lite allmänt knäppiga. Dessutom bestod deras spel av ripoffs från SPI. Mer grafik. Supply tog dom bort för det var tråkigt.

butch

Måste dra mitt strå till stacken och rösta på Columbia Games. Strax före GMT Games. Man blir både glad och berörd när man inser hur personlig och snabb båda företagens service är.

Jag minns när GMT hade sitt vintererbjudande, hade man beställt ett P500 spel under året och betalt det så kunde man beställa två spel med 50% rabatt. Jag mejlade och frågade om jag kunde få köpa ett spel från P500 (det var i slutet av december -04) och få 50% rabatt på två andra. Det gick bra  :D

Även Columbia Games har fin service, behövde inte ens betala tull för Hammer och Eastfront när jag beställde det ifrån dom. Dessutom fri frakt för beställningar över 100 dollars är ju trevligt.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940