Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Datum för Gothcon?

Startat av Tommy Röhs, 16 januari 2006 kl. 13:10:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Citat från: "tobias"Bara en kort notis om att jag lever igen...

Lever igen?!?

Låter oroväckande. Är det dax att ta fram vitlöken ock träpålarna?  :P

Scipio

Citat från: "tinG"
Citat från: "Scipio"Skaffade också The Burning Blue. Har läst igenom reglerna nu och är riktigt positiv till det jag har sett.
Tycker designern har lagt sig på en mycket bättre nivå än de spel som tidigare har släppts på ämnet.

Det ska blir riktigt kul att få flytta flygarmador över himlen så snart tillfälle ges.  :)

Ok Roger då har vi åtminstånde EN "fast punkt" i GothCon-tillvaron! :up:
Kanalkampf
Kanske vi är lite OFF TOPIC nu
Hehe, ja jag tror att vi nog skulle kunna hitta ganska många fasta punkter utan någon större ansträgning ifall vi försöker...   :)

Vi planerar att spela Wacht am Rhein 2ed, vilket är ett helhelgsprojekt minus då att handha krigsspelsrummet också.
Så jag kan inte inte lova mer än att jag väldigt gärna vill spela TBB om det skulle bli tid över till det för min del.
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Info om Krigsspelsrummet kommer upp på GothCons hemsida under kvällen.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tobias

Och nu var infon uppe på GothCons hemsida. Ni har fått en riktigt bra sal, precis jämte ASL-salen.
/Tobias

Floxon T

Detta börjar ju se riktigt lovande ut. Länken ligger där.

Om man nu kan komma med lite önskemål på spel som vore trevliga att få prova. Efter att ha studerat Boardgamegeeks ranking så ser önskemålen ut som så här:

Hannibal: Rome vs. Carthage
Bonaparte at Marengo
Hammer of the Scots

Dessa tre har jag tittat lite extra på så de skulle vara trevligt att få ta en närmare titt på.
Ytterligare en är Titan som jag ser gå för stora summor på Ebay. Kan det verkligen vara så bra? Vad är det som är så speciellt med detta gamla spel? En omgång med det skulle kanske få stopp på alla frågor.

Ser fram emot GothCon

/Peter

Scipio

Jag kan ta med mig Bonaparte at Marengo.
En av ASLarna nämde för några veckor sen att han tänkte dyka upp och spela ASL men planerade även att ta med gamla Titan från AH för att spela mellan varven så det finns nog hopp om att prova det också.

Hannibal har jag inte. Det förvårnar mig dock inte om det är någon som tar med denna gamla klassiker.
Hammer of the Scots har jag inte heller och har nog inte planer på att skaffa det heller men om nån som har det tänker hålla till i krigsspelsrummet kan ta med det, passa på och gör det!    :)

Elimää

Jag kommer tyvärr inte ner på GothCon eftersom jag ska på Salute ( www.salute.co.uk ) som är veckan efter lincon med Arnhemprojektet och tyvärr inte har råd att åka på GothCon. Men jag hoppas att ni får kul :)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Floxon T

:up: Två av tre duger gott!  :up:

Ser fram emot detta event.

tobias

Elimää: Tråkigt att höra att vi inte ses. Er husbil har ju varit ett fast inslag några år nu.  :wink:

Hoppas du får trevligt på Salute istället, jag och Birger var där 2003 och hade hur roligt som helst!
/Tobias

A F

Citat från: "tobias"Elimää: Tråkigt att höra att vi inte ses.  :wink: !

Men jag kommer... Kommer du ihåg min parbytaridé? Får jag genomföra den?

tinG

Citat från: "Floxon T":up: Två av tre duger gott!  :up:

Ser fram emot detta event.

Kommer med Crusader Rex (Hammer of the Scots' systerspel) och Rommel in the Desert...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Vi har sammanställt en lista med spel som vi planerar att ta med till krigsspelsrummet.
Vi har försökt att få in en viss variation mellan gammal och nytt, enkelt och svårt, långt och kort.

I mån om transportutrymme och andra omständigheter så kan listan justeras innan GothCon, men så här ser det ut just nu.

Om du inte känner till något av spelen men är lockad av titeln så slå in namnet i Boardgamegeeks sökmotor så kan du se bilder och läsa recensioner på spelet:
http://www.boardgamegeek.com/

- The First World War       (Phalanx)
- Age of Napoleon       (Phalanx)
- Gettysburg '88       (AH)
- The Russian Campaign       (AH)
- D-Day          (AH)
- Europe Engulfed       (GMT)
- Wacht am Rhein II      (Decsion)
- Hitlers War          (AH)
- Turningpoint Stalingrad   (AH)
- Grand Illusion       (GMT)
- The Burning Blue       (GMT)
- Paths of Glory       (GMT)
- Battle for Germany       (SPI)
- Battlecry of Freedom       (Decsion)
- Blood Royale          (GW)
- Mid-East Peace       (Columbia)
- Rommel in the Desert       (Columbia)
- Memoir '44          (DoW)
- Wings of War          (FFG)
- Hundred Days Battle       (AH)
- Napoleon at Waterloo       (AH)
- Target Arnhem       (MMP)
- Bonaparte at Marengo       (Simmons Games)
- Axis & Allies Revised      (AH)
- Axis & Allies Europe       (AH)
- Axis & Allies Pacific      (AH)
- Europe Aflame         (ADG)
- Third Reich         (AH)
- WiF 5th ed.         (ADG)
- Flightleader         (AH)
- B17            (AH)
- History of the World      (AH)
- Napoleon          (Columbia)
- Imperium Romanum      (WEG)
- Von Mainsteins Backhand Blow   (GMT)

Tommy Röhs

Någon som ska åka till Gothcon från Stockholms området och skulle kunna tänka sig att ta med ett ganska stort paket (1.2m x 0.6m x 0.6m) dit ner?

Väger inte speciellt mycket. Det är tre frigolit skivor med byggd terräng på som ska användas till ett figurspels arrangemang på Gothcon.

tobias

Till er krigsspelare som kommer till GothCon kan jag rekommendera auktionen då Konfliktspelsföreningen YLVA har rensat i spelhyllorna och kommer att auktionera ut ett gäng intressanta spel!
/Tobias

Tommy Röhs

Kommer det finnas möjlighet att lägga in skriftliga bud på auktionen?