Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Datum för Gothcon?

Startat av Tommy Röhs, 16 januari 2006 kl. 13:10:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Det börjar bli dax att beställa tågbiljetter för resan till Göteborg och Gothcon. Men vilka datum är det som gäller? Kommer det vara några aktiviteter på torsdagen den 13:e?

Någon som vet något?

Daniel*U2*

Vilka dagar och vilken månad är det i år? Är det svårt att hitta någon att spela emot eller är det bra att ha sånt fixat i förväg?

Delirium

Jag har inte hört något annat än att konventet tjuvöppnar redan på torsdagen men att inga evenemang får starta då.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

BigPapaBear

Citat från: "Daniel*U2*"Vilka dagar och vilken månad är det i år? Är det svårt att hitta någon att spela emot eller är det bra att ha sånt fixat i förväg?

Här är en länk till hemsidan.

http://www.gothcon.se/idle/index.htm
En mycket bitter liten man.

berna

Officiella datum är 14-16 april, naturligtvis kommer det att smygstarta på torsdagen!  :D
Det lär nog finnas gott om spelsugna den kvällen om inte annat så i cafeterian. Det går ju bra att höra sig för i förväg om eventuella spelkamrater, t.ex. på det här forumet...

Tommy Röhs

Citat från: bernaOfficiella datum är 14-16 april, naturligtvis kommer det att smygstarta på torsdagen[!quote]

Tackar, det var det som jag ville få bekräftat.

Scipio

Hur blir det med krigsspelsrummet på GothCon?
Är något klart?
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Scipio"Hur blir det med krigsspelsrummet på GothCon?
Är något klart?
Ja, det är dags att börja planeringen!
Tobbe har var non-existent i några veckor nu.... han har väl fullt upp kan tänkas.

Jag kommer i varjefall att vara där!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har annonserat min frånvaro under påskfirandet...
Krigsspelsrum eller inte, KRIGSSPEL blir de ändå!
 :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:

/jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Klart man kommer att vara där.
Åker ner redan på torsdag tänkte jag. Vill ju hinna med så mycket som möjligt juh.

Några som redan bestämt sig för vad dom ska spela?

Tommy Röhs

Jag har lovat att hålla i ett Micro på Gothcon, så det blir nog inte så mycket krigsspelande.

:ultra:

sfclinken

Jag har långt gående planer på att vara på plats också. Den här gången enbart för att spela, inget arrangerande. Vilket innebär att man skulle kunna spela något mer tidskrävande än Target Arnhem eller liknande  8)

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Citat från: "sfclinken"Jag har långt gående planer på att vara på plats också. Den här gången enbart för att spela, inget arrangerande. Vilket innebär att man skulle kunna spela något mer tidskrävande än Target Arnhem eller liknande  8)
Jorå men lite han du ju spela ändå, både ett par omgångar med First World War och även en omgång med Age of Napoleon som kunde ha gett en hjärtinfarkt för mindre...   :)

sfclinken

Citat från: "Scipio"Jorå men lite han du ju spela ändå, både ett par omgångar med First World War och även en omgång med Age of Napoleon som kunde ha gett en hjärtinfarkt för mindre...   :)

Sanning. Vill minnas att Napoleon förlorade så gott som alla fältslag han var inblandad i. Men hans politiska rävspel gjorde honom trots allt till segrare i slutet. Och mig till förlorare  :shock:

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Citat från: "sfclinken"Sanning. Vill minnas att Napoleon förlorade så gott som alla fältslag han var inblandad i. Men hans politiska rävspel gjorde honom trots allt till segrare i slutet. Och mig till förlorare  :shock:
Ja, det var mysko hur Nappe trots allt kunde vinna med sin rödrandigt sönderpiskade rumpa...   :D

Per och jag pratade på BårKånn om att kör köra Wacht am Rhein under GothCon. Så det är för närvarande planen.

Har du något planerat? Third Reich, ETO eller något kanske?

Antar att Anders i vanlig ordning kommer att arrangera diverse spel för sina groupies och inte hålla till med dom riktiga spelarna i krigsspelsrummet?   :P

sfclinken

Jag är inte svår på att testa ETO. Har kört ett gäng Third Reich så där e jag slutkörd och WiF är jag nyligen inskolad i. Har ett parti som pågår. Måste säg att det e kul (5th Ed). Men annars är jag öppen för allt med hexagoner...

GMY Peter
GMY Peter