Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mina Topp 3 krigsspel 2017

Startat av Andreas Lundin, 18 december 2017 kl. 14:53:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Då var det dags att sammanfatta 2017. Mina topp tre (spelade) krigsspel som kom ut år 2017 är (i bokstavsordning):

Colonial Twilight
Pericles
Time of Crisis

Bubblare som ej kommit ut:

Pendragon

Battles of the Warrior Queen

Vad har ni på er lista?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Wade

Utan inbördes ordning; Avec Infinite Regret II, Mrs Thatchers War och Autum for Barbarossa.

Andreas Lundin

CiteraMrs Thatchers War
verkar verkligen lovande

Delirium

Jag skyller på allmän förvirring men jag kan inte komma på spel som kom ut i år som jag har spelat. Jag kan i och för sig inte komma ihåg något spel alls som kom ut i år.  :P
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Andreas Lundin

Var det, stort sett, kanske ett svagt år?

Wade

2017 var året när MMP verkar klappa ihop så för mig var det ett mindre bra år. Ljuspunterna var annars att Legion games har Dien Bien Phu på preorder, GMT har äldre Musket and Pike spel på P500 och att Vae Victis fortsätter ge ut riktigt bra spel:).

Wade

Har du någon åsikt om Colonial Twilight är lämpligt att spela two handed solo (spela båda sidorna samtidigt)?

Andreas Lundin

Har bara spelat det med boten och tyclte väl att det var lite sådär då. Men på två spelare formligen sjöng spelet! Tycker faktiskt att det är bättre än de flesta andra COIN spel faktiskt i och med att det går undan att spela (såtillvida man har anlag för AP - då är det nog en pina). Med det sagt så kan det nog vara rätt så bra att spela solo - utan bot.

Delirium

På vilket sätt klappar MMP ihop 2017? Har inte hört det tidigare?

Ska kanske tillägga att jag nästan uteslutande har spelat MMP-spel under 2017 och tycker de har flera coola grejer på gång så undrar vad de gjort fel under det här året.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Kanger

Undrar också angående MMP?

Har i och för sig dålig koll på dem men det känns som om det har varit tyst från det hållet under ett tag.

Wade

En brandfackla från en avdankad jurist...men utifrån ser jag ett företag som inte lyckata få ut mer än en handfull spel under 2017. Deras hemsida och kundkontakt är obefintlig. Kanske är det inga problem utan dom lever vidare på trogna ASL-spelare men jag blir orolig. Utan MMP får jag nog inga mer OCS titlar.

Klas Malmström

MMPs hemsida och marknadsföring/kundkontakt har alltid lämnat ganska mycket övrigt att önska.  :)

Så dom är nog ingen indikation på hur företaget går/mår.
Klas Malmström
Linköping

Wade

Sant:). Men den låga produktionstakten då? Eller är det något jag inbillar mig (är ju inte lätt att ha koll eftersom dom inte berättar när dom släpper ett spel)?

Klas Malmström

Citat från: Wade skrivet 22 december 2017 kl. 19:30:30Men den låga produktionstakten då?
Skulle tro att det beror mer på deras externa designers än MMP själva. Nu är jag iofs endast inblandad i ASL produkterna.
Klas Malmström
Linköping