Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe 21-23 september

Startat av Rydfalk, 14 februari 2018 kl. 17:58:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Hur trevligt som helst i vanlig ordning! Det är oerhört skönt att inte ha några krav på sig och bara att spela roliga spel med trevliga människor. Jag spelade fyra olika spel med typ tio olika människor, inget av spelen hade jag spelat innan; Königsberg, Battle above the clouds (GCACW), Quartermaster general och Cataclysm.
Stort tack för ännu ett fantastiskt trevligt event!
:up:

Delirium

Härlig helg!

Twilight Imperium 4 var kul och vi hann färdigt till halv ett på fredagkvällen.

Lektion i gcacw, Battle above the Clouds gav mersmak för deltagarna.

Kort session Space Empires med stryk.

Fem man satte sig för Cataclysm på söndag, tre av oss med noll förkunskaper. Intressant och verkar lovande, nu till regelboken och se vad jag gjorde fel.

Tack alla som var med och bidrog!
1914

Joakim Petersson

Det här var mitt första Friendly Fire men garanterat inte mitt sista. Stort tack till Mikael för att du övertalade mig till att dyka upp! :)

Helgens höjdpunkt var att få spela Here I Stand på fullt antal spelare för första gången. Extra roligt att spela med veteraner så man lärde sig en hel del om både regler och strategi. Hoppas verkligen att vi får ihop ett parti nästa FF också.



tinG

Länge leve FF!
Jag instämmer i hyllningskören.
I vanlig ordning spelade jag i den absolut längsta spelsessionen: Slaget vi Bautzen från "Napoleon's Resurgence"/The Libary of Napoleonic Battles (OSG). Vi spelade igenom drygt 60% av spelrundorna och kom fram till att ingen av oss är någon Napoleon.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

#169
Var ovanligt splittrad och otränad kändes det som, jag förlorade i alla fall en rad partier i flera olika spel :(... men hade fan så roligt ändå!  :D :up:

Fick just höra från Rimforsa att de hittat en pärm med "Fear God & Dread Nought" Rules for Tactic Naval Combat 1900-1924.
Vill nån ha tillbaka den så säg till så ska vi se vad vi kan ordna.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Citat från: Rydfalk skrivet 24 september 2018 kl. 13:54:36
Var ovanligt splittrad och otränad kändes det som, jag förlorade i alla fall en rad partier i flera olika spel :(... men hade fan så roligt ändå!  :D :up:

Fick just höra från Rimforsa att de hittat en pärm med "Fear God & Dread Nought" Rules for Tactic Naval Combat 1900-1924.
Vill nån ha tillbaka den så säg till så ska vi se vad vi kan ordna.

/Mikael

:shock:

Min!

Damn...

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 24 september 2018 kl. 19:25:52

:shock:

Min!

Damn...

Kan se till att den hamnar i Linköping så kan vi fundera på hur vi får den till Göteborg sedan.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

tomasos

Tack för en väldigt trevlg helg och tack till arrangörerna samt Björn H och Pontus N som arrangerade spelen som jag var med på!

Klas Malmström

Citat från: Rydfalk skrivet 24 september 2018 kl. 20:22:51
Citat från: tinG skrivet 24 september 2018 kl. 19:25:52

:shock:

Min!

Damn...

Kan se till att den hamnar i Linköping så kan vi fundera på hur vi får den till Göteborg sedan.

/Mikael
Beroende hur snabbt den måste till Göteborg så kan eventuellt jag bistå...
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet 24 september 2018 kl. 23:04:45
Citat från: Rydfalk skrivet 24 september 2018 kl. 20:22:51
Citat från: tinG skrivet 24 september 2018 kl. 19:25:52

:shock:

Min!

Damn...

Kan se till att den hamnar i Linköping så kan vi fundera på hur vi får den till Göteborg sedan.

/Mikael
Beroende hur snabbt den måste till Göteborg så kan eventuellt jag bistå...
:up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Citat från: Klas Malmström skrivet 24 september 2018 kl. 23:04:45
Citat från: Rydfalk skrivet 24 september 2018 kl. 20:22:51

Kan se till att den hamnar i Linköping så kan vi fundera på hur vi får den till Göteborg sedan.

/Mikael
Beroende hur snabbt den måste till Göteborg så kan eventuellt jag bistå...

Min hjältar!

Mycket tacksam för er assistans. Ingen direkt brådska att få hem den. @Klas hör bara av dig när du är på G så bestämmer vi träff.

Skall försöka fixa nån butelj silla-pilsner till er båda som tack för besväret!

  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

nielsen.filip

Mycket nöjd med helgen. Ett väldigt bra arrangemang.

Blev mest Bautzen men helgens höjdpunkt var nog ändå när jag sänkte uffes japanska kryssare med en salva. Ammunitionsförrådet exploderade. Kaboom! Spelet var Naval Thunder och sjöslaget vid Ulsan 1904 (https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_off_Ulsan).

Citat från: tinG skrivet 24 september 2018 kl. 08:31:02
Länge leve FF!
Jag instämmer i hyllningskören.
I vanlig ordning spelade jag i den absolut längsta spelsessionen: Slaget vi Bautzen från "Napoleon's Resurgence"/The Libary of Napoleonic Battles (OSG). Vi spelade igenom drygt 60% av spelrundorna och kom fram till att ingen av oss är någon Napoleon.

Nu var ju jag Napoleon. Fast ändå inte...

Delirium

1914

aegneus

Citat från: nielsen.filip skrivet 25 september 2018 kl. 11:10:56

Nu var ju jag Napoleon. Fast ändå inte...

Det har säkert sagts förut, men vad jag vet inte på det här forumet, så:

Always be yourself. Unless you can be Napoleon. Always be Napoleon.

Delirium

Om man ska utvärdera en smula så tycker jag konceptet funkar riktigt bra på Rimforsa med flera olika sorters spelytor för olika sammanhang, lättillgängliga förfriskningar och fina omgivningar.

Vill man finlira var vi nog några stycken som kände att lördagsmiddagen blev väl långdragen (2,5 timmar). Maten är god men man såg det rycka i fingrarna hos mer än en deltagare, i kombination med att afternoon tea blir lite annorlunda kosthållning kanske man kan prova något nytt?

Mitt förslag är att testa nästa år med riktig lunch på lördagen (typ 13, 13.30?) och endast en rätt, något enklare (chili? ;) ) på lördagkvällen som standard fare. För de som vill äta länge/trerätters på kvällen kanske det skulle kunna finnas som valbart alternativ?
1914