Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

1985: Under an Iron Sky

Startat av nielsen.filip, 17 april 2018 kl. 22:46:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

EvilSpook

Nu verkar det gå att beställa även för allmänheten.

//EvilSpook

FRVO

Citat från: EvilSpook skrivet 20 juli 2025 kl. 20:01:37Nu verkar det gå att beställa även för allmänheten.

//EvilSpook

...och nu är det slutsålt.

Fredrik H

Jag vill inte vara sån, men jag slås av känslan av att det här spelet säljer väldigt bra men spelas inte så ofta (det gäller iofs många monsterspel). Jag kanske har fel, jag sålde mitt exemplar för ett antal år sedan och har egentligen ingen koll. Jag tycker däremot att det är kul att det går bra för TRL, han verkar sympatisk.

Jag har sett DNL spelas på FF, så lite fel har jag allt. Någon får gärna motbevisa mig med en replay!

jerry

Citat från: Fredrik H skrivet 21 juli 2025 kl. 21:57:24Jag vill inte vara sån, men jag slås av känslan av att det här spelet säljer väldigt bra men spelas inte så ofta (det gäller iofs många monsterspel). Jag kanske har fel, jag sålde mitt exemplar för ett antal år sedan och har egentligen ingen koll. Jag tycker däremot att det är kul att det går bra för TRL, han verkar sympatisk.

Jag har sett DNL spelas på FF, så lite fel har jag allt. Någon får gärna motbevisa mig med en replay!

Korrekt, finns ett DNL i föreningen o det är inte utslitet Host Host
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

FRVO

Citat från: Fredrik H skrivet 21 juli 2025 kl. 21:57:24Jag vill inte vara sån, men jag slås av känslan av att det här spelet säljer väldigt bra men spelas inte så ofta (det gäller iofs många monsterspel). Jag kanske har fel, jag sålde mitt exemplar för ett antal år sedan och har egentligen ingen koll. Jag tycker däremot att det är kul att det går bra för TRL, han verkar sympatisk.

Jomen spelen i 1985-serien spelas allt lite då och då, både solo och i grupp om man skall tro inlägg på sociala medier. Sen är det så att UaIS är den minst roliga modulen i serien. Både DNL och Sacred Oil är roligare - båtar!! De modulerna har också roligare scenarios. Det finns lösa tankar på att ta sig an kampanjen i DNL på något FFdL i framtiden. Dock ej i höst.

Andreas Lundin

Går det att uppdatera sitt 1st edition till den senaste på nåt sätt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

FRVO

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 juli 2025 kl. 13:06:18Går det att uppdatera sitt 1st edition till den senaste på nåt sätt?

Tyvärr inte. Frågan har ställts många gånger och Fabrizio har svarat att det är så stora förändringar att det i princip är ett helt nytt spel (och det har han rätt i). Jag har 3rd Ed och det går inte heller att uppgradera. Jag köpte 4th Ed för att hålla samlingen komplett.

Andreas Lundin

OK. Nån som vill ha ett inplastat ex? Billigt vid snabb affär.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jerry

Citat från: FRVO skrivet 22 juli 2025 kl. 11:57:51

Jomen spelen i 1985-serien spelas allt lite då och då, både solo och i grupp om man skall tro inlägg på sociala medier. Sen är det så att UaIS är den minst roliga modulen i serien. Både DNL och Sacred Oil är roligare - båtar!! De modulerna har också roligare scenarios. Det finns lösa tankar på att ta sig an kampanjen i DNL på något FFdL i framtiden. Dock ej i höst.
Håller nog med (har inte testat mer än DNL) men båtarn är kul onekligen, vill inget hellre än sätta igång med detta vannsinnesunderbara spel, men tror jag blir ensam att spela det i föreningen dessvärre....
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

FRVO

Citat från: jerry skrivet 23 juli 2025 kl. 13:49:34
Citat från: FRVO skrivet 22 juli 2025 kl. 11:57:51

Håller nog med (har inte testat mer än DNL) men båtarn är kul onekligen, vill inget hellre än sätta igång med detta vannsinnesunderbara spel, men tror jag blir ensam att spela det i föreningen dessvärre....

Säg till om du vill ha hjälp med att komma igång. Om jag får säga det själv så är jag rätt vass på reglerna för 1985-serien.

jerry

Det är väl inte så pass fantastiskt att du bor i södra Sverige ....???
Riktigt södra Sverige, nära Blekinge

FRVO

Citat från: jerry skrivet 23 juli 2025 kl. 17:12:22Det är väl inte så pass fantastiskt att du bor i södra Sverige ....???
Riktigt södra Sverige, nära Blekinge

Tyvärr inte - Stockholm. Men det funkar bra på Vassal/Discord också.

jerry

Citat från: FRVO skrivet 23 juli 2025 kl. 22:03:11
Citat från: jerry skrivet 23 juli 2025 kl. 17:12:22Det är väl inte så pass fantastiskt att du bor i södra Sverige ....???
Riktigt södra Sverige, 

Aldrig testat vassal mer än solitärt  men det låter onekligen spännande.

Det trista i sammanhanget är att jag inte lyckats tanka ner DNL till vassal.

Skillnaden på vassal o discord ...??

FRVO

Citat från: jerry skrivet 23 juli 2025 kl. 22:16:30
Riktigt södra Sverige, 

Har du provat den senaste versionen av Vassal-modulen (finns på TRLs hemsida)? Den är bara en zip-fil så det är enklare än förr - tidigare behövde man kombinera två zipfiler och det var lite krångligt. Vassal är spelet. Discord är för video/samtal. Det behöver inte vara Discord - kan vara vilken video-/samtalsapplikation som helst.

jerry

Citat från: FRVO skrivet 23 juli 2025 kl. 22:46:11
Citat från: jerry skrivet 23 juli 2025 kl. 22:16:30
Riktigt södra Sverige, 

Har du provat den senaste versionen av Vassal-modulen (finns på TRLs hemsida)? Den är bara en zip-fil så det är enklare än förr - tidigare behövde man kombinera två zipfiler och det var lite krångligt. Vassal är spelet. Discord är för video/samtal. Det behöver inte vara Discord - kan vara vilken video-/samtalsapplikation som helst.

Ojojojojoj.... Släpper mitt OCS triumph and folly på vassal genast o gör ett försök ......
Var där inne för nån dag sedan men då var vara den där dubbla versionen tillgänglig