Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Korea - The Forgotten War

Startat av tinG, 27 januari 2006 kl. 09:23:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 23 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken":D  :D

Äntligen har jag fått tag på ett exemplar av Korea. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med ett tag!!

:up:  :up:

GRATTIS!
Var i hundan hittade du det exemplaret?

sfclinken

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "sfclinken"GRATTIS!

Eeee....Med risk att bli kallad för dum. Men jag betalade 100€ för det via BGG Marketplace.   :oops:

Men vad gör man inte.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "sfclinken"GRATTIS!

Eeee....Med risk att bli kallad för dum. Men jag betalade 100€ för det via BGG Marketplace.   :oops:

Men vad gör man inte.

Lugnt  :up: , samma för mig, men dollar plus frakt, så det är lika illa.  :oops:

Andreas Lundin

OK. Tid och plats? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"OK. Tid och plats? :)

Spelsugen??

sfclinken

Citat från: "sfclinken"Äntligen har jag fått tag på ett exemplar av Korea. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med ett tag!!

Kan vi få ihop ett parti Korea i Skåneland? Jag erbjuder en helkväll med OCS Korea, fri öl och tilltugg!!  :lol:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Klart vi kan!

Hemma hos dig i söder? Jag kan i princip närsom.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Ah... Korea! Definitivt på årets att-spela-lista. Har lovat att läxa upp Jan (Bambaladam). Han talar ju till och med språket!
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraHan talar ju till och med språket!

OCS-iska?

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"OCS-iska?

Det också.  :D

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"Äntligen har jag fått tag på ett exemplar av Korea. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med ett tag!!

Kan vi få ihop ett parti Korea i Skåneland? Jag erbjuder en helkväll med OCS Korea, fri öl och tilltugg!!  :lol:

Fri öl = övernattning och 24 tim spelande....

sfclinken

Japp, helgen som kommer är ju fullbokad med diverse saker liksom denna påskveckan. Men så fort som möjligt därefter passar bra.

Jag har gjort en setup för kampanjen för att titta på läget. Funderade på hur tusan man skulle nyttja fuel SP bäst för NOK tills jag vände på deras enheter och insåg att det inte var något större problem. Tjänst till fots är det som gäller tydligen....
GMY Peter

sfclinken

Okej nu ska vi påbörja vår första "skarpa" Korea kampanj. Efter att ha läst lite på CSW så dök det direkt upp en fråga.

Stämmer det att UN automatiskt genomför TB-missions utan flak utanför PZ?

Står ett par rader på CSW men hittar inget officiellt om det. Tacksam för svar på detta.
GMY Peter

sfclinken

Citat från: "sfclinken"Stämmer det att UN automatiskt genomför TB-missions utan flak utanför PZ?

Hittade Rods svar på detta. TB är tydligen automatiska men man ska slå flak som vanligt.

Tackar   :lol:
GMY Peter

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Stämmer det att UN automatiskt genomför TB-missions utan flak utanför PZ?

Hittade Rods svar på detta. TB är tydligen automatiska men man ska slå flak som vanligt.

Tackar   :lol:

Mjae, jag hittade det här svaret:

from last january (but still not on the errata sheet)...

Q -- I thought there were 2 tweaks to Korea: automatic success for trainbusting and no flak against them (except, I suppose, if in an enemy PZ). Is that right, Rod?

A -- That's right...just this one modification for Korea in v4...the 'tweak' for UN trainbusting not in Comm PZ.