Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Hannes

Here I Stand på FF DX

Startat av Hannes, 10 mars 2019 kl. 23:24:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Joakim Petersson

@David
Det låter helt rimligt. Information är en viktig resurs. Jag gillar att kunna visa upp enstaka kort när jag verkligen vill att någon ska lita på mig.

aegneus

Nu är jag utomstående och har inte ens spelat spelet, men en reflektion är att ni har en spelteoretiskt lite annorlunda situation än verkligheten eftersom ni har ett single shot game medans verkligheten var infinitely repeating games. Det talar för att man har någon slags regler för att stävja de problem single-spel kan medföra.

(Fast eftersom ni träffas igen i olika konstellationer är ni ju inte helt frikopplade från metanivån och dessutom brukar de flesta spelare jag träffat inte spela som John Nash )

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 11:02:51
Nu är jag utomstående och har inte ens spelat spelet, men en reflektion är att ni har en spelteoretiskt lite annorlunda situation än verkligheten eftersom ni har ett single shot game medans verkligheten var infinitely repeating games. Det talar för att man har någon slags regler för att stävja de problem single-spel kan medföra.

(Fast eftersom ni träffas igen i olika konstellationer är ni ju inte helt frikopplade från metanivån och dessutom brukar de flesta spelare jag träffat inte spela som John Nash )


Äh det är inget problem, vi har ju alltid möjlighet att smutskasta varandra i sociala medier om vi missköter oss :)

David Sunnergren

Citat från: Joakim Petersson skrivet 14 mars 2019 kl. 07:14:14
@David
Det låter helt rimligt. Information är en viktig resurs. Jag gillar att kunna visa upp enstaka kort när jag verkligen vill att någon ska lita på mig.

Jo det kanske jag med väljer att göra, men kommer reagera dåligt på den som säger något liknande "om du visar kortet går jag med på dealen..." Då kommer jag nog snarare deala mot den spelaren med dess fiender


David Sunnergren

En fördel med att få visa kort är att vi kommer runt problematiken med vem som minns korten bäst...

Hannes

@aegneus: jag tror inte riktigt jag förstår vad din kommentar har med diskussionen att göra... bara en allmän observation om diplomatitunga, historiska multiplayerspel? :D

@alla: ser att meta-gamet börjar! Jag kan väl då iaf säga att ingen får titta på mina kort och jag kommer inte vilja titta på era ;).