Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Frocken

Citat från: Delirium skrivet 28 februari 2019 kl. 23:24:38
Kollade lite och det var ju en liten diskussion efter förra gången om just middagen men 3 timmar var ju en överdrift faktiskt.  :P
Va? Inte skulle väl jag...

Delirium

1914

Rydfalk

Försöker hitta ett sätt där vi kan göra vinbeställningen - som tog lång tid - innan och som passar Rimforsa.
Vi tänker oss en vegetarisk förrätt som redan kan stå uppdukad, kaffe och efterrätt i salongen.

Borde minska tiden en del, så får vi se sedan.

SMR
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det låter väl som rimliga åtgärder att pröva? Bra fixat!
1914

Elias Nordling

Jag tyckte annars att det där med mixer och sugrör var ett intressant förslag  :P
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Biff i mixer får mig att tänka på den traditionella fredagschilin på ff då ff var bara ff. En viss nostalgi dröjer sig kvar...
1914

Björn von Knorring

Jag är intresserad av följande spel:

ROOT (jag har ett eget som jag kan ta med då i tresset verkar stort).
Napoleons Triumph
Valfritt COIN-spel
Sekigahara

Kanger

Citat från: Delirium skrivet  1 mars 2019 kl. 22:57:43
Biff i mixer får mig att tänka på den traditionella fredagschilin på ff då ff var bara ff. En viss nostalgi dröjer sig kvar...

You want mixer, I give you mixer: https://youtu.be/vDlMLqdvHzI

aegneus

Planera lite för Cataclysmen på fredagspasset? (tänkte hinna med att värma upp   :) )

  • Europa (med en chans att spela klart) eller The whole enchilada (för man skall ALLTID spela the campaign game? )?
  • Just nu är vi tre. Det är en bra count på Europa tror jag men på whole world hade jag nog gärna sett fler...

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet  2 mars 2019 kl. 22:41:58
Planera lite för Cataclysmen på fredagspasset? (tänkte hinna med att värma upp   :) )

  • Europa (med en chans att spela klart) eller The whole enchilada (för man skall ALLTID spela the campaign game? )?
  • Just nu är vi tre. Det är en bra count på Europa tror jag men på whole world hade jag nog gärna sett fler...

Jag har aldrig spelat det så jag litar på ert omdöme om vad som ska spelas.

Elias Nordling

Det är inte särskilt tungt, hela kriget på tre hinner man på en halvdag. Särskilt när kriget tar slut 1940 som det gjorde för oss bägge gångerna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Citat från: Elias Nordling skrivet  3 mars 2019 kl. 07:25:58
Det är inte särskilt tungt, hela kriget på tre hinner man på en halvdag. Särskilt när kriget tar slut 1940 som det gjorde för oss bägge gångerna.
Tänker du Europa eller hela världen ? Jag fick känslan av 1.5 timme / turn i Europa

ErikLj


ErikLj

Nu har jag på eget bevåg skrivit in mig på fredagens parti av Cartaclysm. Om spelarna tycker det är olämpligt eller någon annan vill ha den platsen tar jag bort mig.

Erik

ErikLj

Citat från: Elias Nordling skrivet 11 februari 2019 kl. 16:23:46
All Quiet on the Western Front har jag länge velat spela. Jag har pratat lite löst med Jonas Multing om att spela traditionellt spel också, han kanse också är intresserad?
Hej Elias!

Ska vi boka in All Quiet för lördagen, eller Holland 44?

Erik