Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraJag har spelat fåglarna tre gånger och övermannats av AP alla gångerna och gröna gerillan har vunnit överlägset varje gång... Har tydligen blivit nerfade i errata dock.

Jag har försökt hitta källan till detta påstående för att se om jag hade det om bakfoten, men tyvär är det Facebook, dit information beger sig för att dö och begravas.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

rensarn

Tjaba!

En varm hälsning till er alla och ett stort tack till Rydfalk för
ännu ett lyckat/trevligt FFdL/Rimforsa. Hann inte säga adjö
till alla men det kommer här istället, och speciellt min sista
"motståndare" Erik. Väl mött på LinCon i vår och på FFdL i hös
- då "Battle for Stalingrad" ska spelas i sin helhet (min ambition).
Rensarn

Elias Nordling

Om jag får önska skulle jag vilja se att det till nästa Friendly Fire kommer otrevligare människor som spelar tråkigare spel. Som det är nu blir jag stressad av alla trevliga människor jag inte hinner spendera tid med, och alla roliga spel jag vill vara med på!

:P
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

1914

Granlid

Då ser jag en lösning, genom att vi förlänger med en dag, så att vi daglediga konsulter kan komma redan på torsdag kväll.  8)
Friendly Fire Super de luxe!
Friendly fire isn't.

Elias Nordling

CiteraDå ser jag en lösning, genom att vi förlänger med en dag, så att vi daglediga konsulter kan komma redan på torsdag kväll.

Få se nu, menar du att otrevligare människor kommer till konventet då?  :insecure:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

rensarn

Var på vippen att kontra med något men väntar
på att _ _ _ ska kommentera min rad istället.
Rensarn

Granlid

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 mars 2019 kl. 08:54:39
CiteraDå ser jag en lösning, genom att vi förlänger med en dag, så att vi daglediga konsulter kan komma redan på torsdag kväll.

Få se nu, menar du att otrevligare människor kommer till konventet då?  :insecure:
Den tolkningen såg jag inte komma.
Tänkte bara att mer speltid möjliggör fler möten mellan människor.
Friendly fire isn't.

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 mars 2019 kl. 08:54:39
CiteraDå ser jag en lösning, genom att vi förlänger med en dag, så att vi daglediga konsulter kan komma redan på torsdag kväll.

Få se nu, menar du att otrevligare människor kommer till konventet då?  :insecure:

En annan rimlig (?) tanke är ju annars att vi genomför en demokratisk "krigsspelsfolkomröstning" och helt enkelt bestämmer till vilken ort i Sverige som allt krigspelsfolk skall deporteras. Allt konflikspelande centraliseras och "folket! blir och förblir lyckligt i detta nyskapade krigsspelsutopia.

Krigsspelsfolkomröstningskampanjen - Sikket härligt långt substantiv! - kan väl ändå tillåtas pågå fram till september 2022 då årets EU-valet nog ligger för tätt inpå. Jag tänker att det bästa är ifall herr Rydfalk d.ä. kontaktar Valmyndigheten med vår ödmjuka begäran om ett tillägg till nästa riksdagsval...

Vad sägs!?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

ErikLj

Citat från: tinG skrivet 19 mars 2019 kl. 14:48:33
Citat från: Elias Nordling skrivet 19 mars 2019 kl. 08:54:39
CiteraDå ser jag en lösning, genom att vi förlänger med en dag, så att vi daglediga konsulter kan komma redan på torsdag kväll.

Få se nu, menar du att otrevligare människor kommer till konventet då?  :insecure:

En annan rimlig (?) tanke är ju annars att vi genomför en demokratisk "krigsspelsfolkomröstning" och helt enkelt bestämmer till vilken ort i Sverige som allt krigspelsfolk skall deporteras. Allt konflikspelande centraliseras och "folket! blir och förblir lyckligt i detta nyskapade krigsspelsutopia.

Krigsspelsfolkomröstningskampanjen - Sikket härligt långt substantiv! - kan väl ändå tillåtas pågå fram till september 2022 då årets EU-valet nog ligger för tätt inpå. Jag tänker att det bästa är ifall herr Rydfalk d.ä. kontaktar Valmyndigheten med vår ödmjuka begäran om ett tillägg till nästa riksdagsval...

Vad sägs!?

Krigsspelare röstar inte! Vi slår 1D6 på "4.11 Election table", +1 if you have the Internet card.

ErikLj

Citat från: rensarn skrivet 18 mars 2019 kl. 17:53:18
Tjaba!

En varm hälsning till er alla och ett stort tack till Rydfalk för
ännu ett lyckat/trevligt FFdL/Rimforsa. Hann inte säga adjö
till alla men det kommer här istället, och speciellt min sista
"motståndare" Erik. Väl mött på LinCon i vår och på FFdL i hös
- då "Battle for Stalingrad" ska spelas i sin helhet (min ambition).

Tack själv och speciellt för en bra övningsomgång  av Stalingrad och samarbetet i Holland 44. Har bokat in FFdL 2019 GT2!


Rydfalk

Citat från: ErikLj skrivet 19 mars 2019 kl. 15:33:43
Citat från: rensarn skrivet 18 mars 2019 kl. 17:53:18
Tjaba!

En varm hälsning till er alla och ett stort tack till Rydfalk för
ännu ett lyckat/trevligt FFdL/Rimforsa. Hann inte säga adjö
till alla men det kommer här istället, och speciellt min sista
"motståndare" Erik. Väl mött på LinCon i vår och på FFdL i hös
- då "Battle for Stalingrad" ska spelas i sin helhet (min ambition).

Tack själv och speciellt för en bra övningsomgång  av Stalingrad och samarbetet i Holland 44. Har bokat in FFdL 2019 GT2!

Stay tuned!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Yngve

Tack till SMR (Rydfalk för alla nybörjare) för ett suveränt arrangemang.

Och tack till alla som var så snälla mot mig! Kul att motionera hobbyn igen efter några års passivitet.

Rydfalk

Citat från: Yngve skrivet 19 mars 2019 kl. 18:25:28
Tack till SMR (Rydfalk för alla nybörjare) för ett suveränt arrangemang.

Och tack till alla som var så snälla mot mig! Kul att motionera hobbyn igen efter några års passivitet.

:up: Hoppas att det gav mersmak! Om inte annat så till LinCon!
"Hoppas det regnar i sommar!"

atomic

Asad Rustum