Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2019

Startat av Delirium, 6 november 2018 kl. 12:45:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tilde72

#60
Uppdatering: jag kommer lördag istället, och har nu planerna på gång :)

'Motspelare sökes till fredagen – jag tänkte komma kring 18-19 och undrar om någon vill spela ett av dessa spel?

Colonial Twilight
Fields of Despair
Labyrinth (evnt. med expansionen)
Battle of the Bulge: Celles (ganska kort så man hinner kanske spela två gånger)
Operation Unthinkable: Churchill's World War III (av Ty Bomba)

Det är självklart en fördel om båda kan reglerna innan, men jag borde kunna förklara de ganska bra, tror jag.

Skulle någon vilja spela Enemy Action: Ardennes så går det också, men då behöver jag någon som kan reglerna bättre än jag (spelat två gånger solo), och att vi är klar när vi går hem, oavsett om vi är färdiga eller ej.

Någon som kan och vill?

aegneus

Det ser ut som kataklysmen startar på fredag. Jag kanske skall hoppas ni kraschar ut det partiet till lunch på lördag så jag kan vara med på rond två :)
(Testade i går kväll. Känns som Frankrike med fel tärningsslag kan kollapsa sig själv ! Å andra sidan slog de ut halva luftwaffe när tysken var för het på gröten. Normala wwii-assumptions skall man akta sig för)

Alternativt bokar jag mig gärna för något trevligt lördag från 14. Jon?

aegneus

Mu har jag någon att spela med

Frocken

Hmm, kanske dax börja synka upp ngt. spelande... blir lite på en höft den här gången känner jag  :)

Jag tar med mig mitt sociala projekt, a.k.a Magnus, som även var med på förra LyxFF. Tar med mig lite mer eller mindre passande spel också, man vill ju inte stänga några alternativ genom att lämna spel hemma.
Panzer
Fire in the Lake
Silver Bayonett
Metz 1870
Lite BAR
..



Jonas, skulle inte du leka Nostradamus och köra simulering med Next War:Taiwan?

tinG

Citat från: Frocken skrivet 17 januari 2019 kl. 18:10:02
Hmm, kanske dax börja synka upp ngt. spelande... blir lite på en höft den här gången känner jag  :)

Jag tar med mig mitt sociala projekt, a.k.a Magnus, som även var med på förra LyxFF. Tar med mig lite mer eller mindre passande spel också, man vill ju inte stänga några alternativ genom att lämna spel hemma.
:lol:

CiteraJonas, skulle inte du leka Nostradamus och köra simulering med Next War:Taiwan?
Absolut! Har beställt att klockan skall gå på kvartshastighet den här helgen så det är lugnt!

Samtidigt som jag skrev sista meningen fick jag ett SMS från Dr. Liff:

Citera"Vill du spela Saipan på lördag?"
Det är väl bara att tacka ja?
Eller...?
:?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

  :lol:

Kvartshastighet är bra. Jag kikar in direkt efter jobbet imorgon men blir nog mest för att tjöta lite.
1914

ilgoga

Har bilproblem och kommer inte vara där till 19 ikväll (eller i närheten av det :( )... hoppas kunna fixa det under em så jag kan närvara imorgon iaf

Delirium

Portarna ser ut att öppna 16.15.
1914

Jon

Jag åker in strax till festligheterna. Inget planerat ikväll förutom regelläsning i stimulerande miljö!

Elias Nordling

Närmar mig Göteborg. Ni andra klysmare kan sätta upp spelet i väntan på mig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Hej alla!

Tack för ännu ett trevligt spelsamkvämande. Efter ett skönt fredagshäng med snack och skvaller blandat med diverse setup:ande det blev fullfart på aktiviteterna under lördagen. Vår generöse värd Patrick minglade runt och såg till att alla trivdes och arrangemanget löpte på utan tillbud vid sidan av de som orsakades på spelbräderna.

Själv blev jag mer än nöjd då jag fick nästan 4 spelsessioner under bältet:


  • Downtown (GMT) med Peter
  • Vietnam (VG) med Robert
  • 2 x Wing Leader (GMT) med Elias

Ser nu fram mot Rimforsa Strand!

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

aegneus

#71
Lika trevligt som alltid!  Hann bara med en dag i år. Det blev två John Butterfields - fick testa (sådär 2-3 år efter alla andra? ) Enemy Action:Ardennes - väldigt trevligt system och jag ser fram att spela det på något roligare än Ardennerna när det kommer :).

  Sedan tog vi med oss två bandbröder och utsatte rymden för den fria marknaden i Spacecorp - GMT-Euro som var lätt att komma in i och häftigt i skalhoppen mellan de tre epokerna  - det började lite blygsamt med en rymdstation vid L4, sedan en bas på Mars, men eftersom alla andra hittade något som fick igång produktion av VP och det enda jag hittade på Mars, Asteroidbältet och runt Jupiter var vatten och liv, så jag bestämde mig för att roll with och ignorera produktion. Mina genetiskt modiferade rymdmänniskoapor slutade spelet som radiationsimmuna upptäckar- och kolonisationsexperter som utvecklat förmågan att komma ut på topp i businessdeals med Humans v1.0 och dessutom hann snickra ihop en instant transmitter... och slutade en poäng efter Pontus som körde mer på renodlat 'kör fabrikerna för VP varje gång jag får en chans'. Kul! Potentiellt köp och spelar definitivt nästa gång jag chansen.

Downsides: du kan nog råka illa ut om du åker på helt fel exploration chits om du satsat på en viss rutt. Fast egentligen tror jag du då skall var agil och mixa upp din strategi. Får inte känslan av att singlemindedness är nödvändigt för att vinna. Och om du får helt fel kort, men jag fick aldrig känslan att jag var maktlös mot bad draws - eftersom du alltid kan använda andra spelares Infrastructure blir du nog aldrig utelåst från att göra något.

Upsides: Väldigt smidigt system med snabba turns och utan direkt konflikt utom en INTENSIV kapplöpningskänsla om exploration spots. Jag tyckte också väldigt mycket om hur man bygger sin egen Infrastruktur och att man kan använda alla andra spelares infrastruktur / baser när man vill (de får kort från draw pile som belöning och det kändes fantastiskt väl avvägt som 'kostnad' ). Ett bra spelbart alternativ till High Frontier :)

Tack till Patrick, och extra tack för den mycket läckra äppelkakan! (Du hann väl spela ordentligt ändå?)

jerry

Citat från: tinG skrivet 20 januari 2019 kl. 22:56:43
Hej alla!

Tack för ännu ett trevligt spelsamkvämande. Efter ett skönt fredagshäng med snack och skvaller blandat med diverse setup:ande det blev fullfart på aktiviteterna under lördagen. Vår generöse värd Patrick minglade runt och såg till att alla trivdes och arrangemanget löpte på utan tillbud vid sidan av de som orsakades på spelbräderna.

Själv blev jag mer än nöjd då jag fick nästan 4 spelsessioner under bältet:


  • Downtown (GMT) med Peter
  • Vietnam (VG) med Robert
  • 2 x Wing Leader (GMT) med Elias

Ser nu fram mot Rimforsa Strand!

J

Vietnam ??
Hur mycket körde ni ?

Nu blev jag avis att jag valde Borås.....
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tinG

Citat från: jerry skrivet 21 januari 2019 kl. 09:10:20
Vietnam ??
Hur mycket körde ni ?

Nu blev jag avis att jag valde Borås.....

Hej Jerry,

Vi körde givetvis bara ett delscenario för att öva på Search and Destroy Ops. Robert och jag lär oss långsamt, tror det är dryga år år sedan vi spelade Vietnam sist. Scenariot heter Masher/White King
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Citat från: tinG skrivet 22 januari 2019 kl. 19:37:20
Citat från: jerry skrivet 21 januari 2019 kl. 09:10:20
Vietnam ??
Hur mycket körde ni ?

Nu blev jag avis att jag valde Borås.....

Hej Jerry,

Vi körde givetvis bara ett delscenario för att öva på Search and Destroy Ops. Robert och jag lär oss långsamt, tror det är dryga år år sedan vi spelade Vietnam sist. Scenariot heter Masher/White King

Jo jag förstod det , ett av mina livsmål är att någon gång få sätta upp detta spel.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL