Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fler ner i DBA-träsket!

Startat av CanuckWannabe, 31 januari 2006 kl. 12:43:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"fö. blev jag nerlurad i DBA-träsket istället (igen) vilket iofs alltid brukar hända när jag spelar det :)

He, he.  Sitter fast själv och har jobbat med att dra ner ännu fler på Dragon's Den  :D

Har tagit in armeer och regelböcker från England och langat till "oskyldiga" i klubben. Kanske dags att dra igång några riktiga orgier i DBA !?!?  :up:
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

David_amj

Kom med till uppsala
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=451

På gothcon ska jag (om jag får, jag var lite sen med min anmälan) arrangera en DBA turnering. Kom dit och spela.

Nybörjare är såklart välkommna på alla sånna här arrangemang

CanuckWannabe

Citat från: "David_amj"Kom med till uppsala
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=451

På gothcon ska jag (om jag får, jag var lite sen med min anmälan) arrangera en DBA turnering. Kom dit och spela.

Nybörjare är såklart välkommna på alla sånna här arrangemang

Är det mig du kallar nybörjare  :twisted:      

:wink:
I och för sig så skulle det vara trevligt att åka till Uppsala och förbättra tredjeplatsen från Bloodcon V. Var bara ett dåligt tärningsslag ifrån att vinna  :x

David_amj

:oops:  nej.. eh det var inte så jag menade..
jag tror nog du har fler DBx xp än jag :x men bor man ute på vischan och har 14 mil till närmsta motspelare får man väl skylla sig själv ..eller nåt

vad jag med nybörjare syftade på:
Citat från: "CanuckWannabe"He, he.  Sitter fast själv och har jobbat med att dra ner ännu fler på Dragon's Den  :D

Har tagit in armeer och regelböcker från England och langat till "oskyldiga" i klubben. Kanske dags att dra igång några riktiga orgier i DBA !?!?  :up:

Magnus2

Vad är DBA?
Databasadministratör?

David_amj

DBA - De Bellis Antiquitatis
snabbspelat enkelt historiskt figurspel, mycket roligt

Simon Talla Talltorp

Jag och Packe snackade om att man skulle försöka få måndagskvällarna lediga så man kan spela på spelkvällarna på hergårn. vore ju en bra dag kanske för att få lite kontinuitet i det. (detta gäller altså linköping om det var någon som missade det)

Jag håller på och ska bygga mig lite bräden som man snabbt och lätt kan sätta upp och spela.

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"Jag och Packe snackade om att man skulle försöka få måndagskvällarna lediga så man kan spela på spelkvällarna på hergårn. vore ju en bra dag kanske för att få lite kontinuitet i det. (detta gäller altså linköping om det var någon som missade det)

Jag håller på och ska bygga mig lite bräden som man snabbt och lätt kan sätta upp och spela.

Jag slängde in en fråga på DDs forum (vilket är ungefär det samma som en hemligstämpling) om det fanns någon som var intresserad av att köra hemma hos mig (där DDs årsmöte var) någon annan dag än måndag.

Antalet lediga måndagskvällar för mig = 0

Simon Talla Talltorp

okej... vilka kvällar funkar bäst för dig då?

Jon Karlsson

Jag har inga prylar som är kompatibla med någon annans men har spelat en del mongolisk DBM (och DBA är ju Samma Sak(tm)) tidigare, och skulle gärna göra det igen, förutsatt att du kan fielda båda sidor och bara vill ha en motståndare.

(Mongolisk DBM är, förstås, "OK, jag tar de här gubbarna, och du de där, och så ställer vi upp lite terräng, och så anfaller jag härifrån, och så kör vi!" Jmfr "mongolisk PEK". :))
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"okej... vilka kvällar funkar bäst för dig då?

Jag hade tänkt typ varannan torsdag. Det finns nog inte intresse för att köra oftare, varannan vecka är kanske för ofta redan det. Annars så är det bara måndagar jag är inbokad hela tiden.

Simon Talla Talltorp

torsdagar kan funka för mig.

Simon Talla Talltorp

mitt förslag är följande:

Måndagar: spelkväll på HG, DBA-terräng håller jag på att fixa, en del finns redan.

varannan torsdag: DBA-kvällar hos CanuckWannabe. Kanske miniturneringar eller någon kampanj?

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"mitt förslag är följande:

Måndagar: spelkväll på HG, DBA-terräng håller jag på att fixa, en del finns redan.

varannan torsdag: DBA-kvällar hos CanuckWannabe. Kanske miniturneringar eller någon kampanj?

Okej, jag tar med mig några armeer till Hg även om jag inte hinner spela själv.

2/3 blir det premiär hemma hos mig (Bygdegatan 369)

Simon Talla Talltorp

idag hinner jag inte komma förbi men nästa vecka kan jag.