Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jimmie

Efter att ha behövt byta rum i förberedelse för en (förhoppningsvis inom en snar framtid) adoption och nu senast en vecka med ryggskott fick jag upp de sista brickorna till Ardennes II. Dröjer nog ett par dagar till innan ryggen är bra nog för att faktiskt spela lite, men en bit på vägen i alla fall!


Scipio

Tips angående bilder som du laddar upp, efter du har laddat upp bilden så ändrars texten på knappen "Ladda upp" till "Infoga", klickar du då infoga så dyker bilden upp synlig i inlägget istället för som en länk i botten av inlägget.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jimmie

Citat från: Scipio skrivet 22 december 2023 kl. 11:05:01Tips angående bilder som du laddar upp, efter du har laddat upp bilden så ändrars texten på knappen "Ladda upp" till "Infoga", klickar du då infoga så dyker bilden upp synlig i inlägget istället för som en länk i botten av inlägget.

Aha, det var så det gick till! Vet att jag lyckats innan, men kunde inte riktigt minnas.
Ska försöka lägga det på minnet till nästa gång! :up:

aegneus

Downfall of the Third Reich.

Mycket mycket lovande, andra försöket. Närmaste jag varit ett av mina graal-spel, hela WW2 ETO på en kväll.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla. 

aegneus

Det gick åt pipsvängen!

Försökte innesluta en armegrupp i Kiev och slå ut de T-34-utrustade arméerna men misslyckades med två kritiska slag och en supplyväg öppnades. Och sedan kunde ryssens överlägsna tankarmeer (min far lade sina utvecklingsresurser på T-34or, jag lade mina på logistik och flygindustri) sopa rent. Så kan det gå!

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Fredrik H

Kul att du gillar det, det är enkelt men både klurigt och roligt. Ständig intressanta val. jag tycker WW1-varianten fyller samma  funktion.

aegneus

Det är som ett bra Martin Wallace - så få actions, så mycket att göra. Jag brukar ju säga att jag vill känna igen mig i hur beslutsfattare i verkligheten hade det. Spelet får till det med små medel. Behöver spela mer för att se hur det är när man kör några gånger men hittills har jag 100% utdelning på spel som heter Downfall.

Scipio

Utomhus-spelande a War of the Ring - Collectors edition.
Fortfarande ett favoritspel efter alla dessa år.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.


Du kan inte se bilagor på denna tavla.


Du kan inte se bilagor på denna tavla. 


Du kan inte se bilagor på denna tavla.


Du kan inte se bilagor på denna tavla. 
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

Har ni utomhus där du bor? Här i Stockholm har vi snöflingor i luften fortfarande.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 22 april 2024 kl. 12:04:34Har ni utomhus där du bor? Här i Stockholm har vi snöflingor i luften fortfarande.
Hehe ja utomhus på inglasad altan men det räknas, var tillochmed tvungen att öppna en stund för att det blev för varmt  :D
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Strv102r

Citat från: Scipio skrivet 22 april 2024 kl. 12:41:14
Citat från: Elias Nordling skrivet 22 april 2024 kl. 12:04:34Har ni utomhus där du bor? Här i Stockholm har vi snöflingor i luften fortfarande.
Hehe ja utomhus på inglasad altan men det räknas, var tillochmed tvungen att öppna en stund för att det blev för varmt  :D

Intressant..

Vi bor väl hundratal meter från varandra, och någon värme tycker ju inte jag att det är.  :D
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet 22 april 2024 kl. 13:41:51Vi bor väl hundratal meter från varandra, och någon värme tycker ju inte jag att det är.  :D
Jag har flyttat till sydligare breddgrader nu dvs. Stenstorp :D 
Men igår så passerades 25-gradersgränsen på altanen innan jag blev tvungen att vädra ut värmen  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Strv102r

Stenstorp! Skövdes riviera verkar det som. Jo, inglasat kunde det nog bli varmt i går. I dag, not so much...
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Idag är det mer så att lufttrycksförändringen från vindstötarna får brickorna att hoppa?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmie

Började läsa Prit Buttar's Collision of Empires, så jag blev lite sugen på att testa Der Weltkrieg då alla moduler utom kampanjmodulen står i hyllan.
Så Tannenberg från östfrontslådan är nu klippt och uppställd!
Gillar hur man valt att hantera terrängen och hexrutorna är lagom stora för markörerna. Får se hur det fungerar i spel!Du kan inte se bilagor på denna tavla.