Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsradio!

Startat av Scipio, 2 februari 2006 kl. 19:59:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

Citat från: pelle skrivet 13 mars 2024 kl. 20:00:03Jag kan inte riktigt motivera det här, men jag började lyssna på Point2Point igen. Först ett par senare avsnitt och sedan från början. Det är bra underhållning. Vad annorlunda mycket var 2006 mot 2024 (på gott och ont). Inte helt få av spelen de pratar om är ändå sådana jag fortfarande spelar eller vill spela eller har funderat på att kanske spela någongång.

Senast jag postade i den här tråden för 16 år sedan klagade jag på allt prat om spelturneringar, men nu tycker jag det är rätt kul att lyssna på. Snabbspolar ibland när det blir för mycket om något spel jag verkligen inte är intresserad av. Kommer nog ta mig igenom alla avsnitt hyfsat snabbt.

Dessutom i lyssnarbreven i avsnitt tre ett brev från BigPapaBear. Det var därför jag kom på att jag skulle leta upp den här tråden.

Lyssnade färdigt på Point2Point i helgen. Det är en del väldigt långa avsnitt och jag tappade tempo några gånger, men det var överlag klart underhållande, precis som jag mindes det! Men "hyfsat snabbt" gick det inte. 13 månader ungefär.

trs62

På spotify finns denna podcast serie.

WW2: both sides of the wire (a battle guide production)

theeverything

Citat från: trs62 skrivet 20 september 2025 kl. 13:49:37På spotify finns denna podcast serie.

WW2: both sides of the wire (a battle guide production)

Jäkligt bra. De jag lyssnat på har inte avhandlat krigsspel men däremot initierat om krigshistoria. Jag lyssnade på ett avsnitt om uppdragstaktikens historia och lite om vad som hände där tidigt trettiotal av en historiker som skrivit sin PhD i ämnet och som dessutom varit officer i tyska armén i närtid och kunde visa hur det påverkar även dagens tyska krigsmakt (och nästan alla andra också för den delen) och hur dagens tyska officersutbildning fortfarande skiljer säg från de flesta andra västerländska. Bra skit, även om man är hyfsat insatt i ämnet sen tidigare.