Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Mimer

Citat från: Andreas Johnson skrivet 11 september 2019 kl. 21:29:27
Kan sikta på det och om Red Storm skulle dyka upp kan vi ju ta det istället.

Låter som en bra idé, tar med Elusive Victory om RS ej dyker upp i tid för någon av oss.

Ska vi satsa på söndag kl. 9? Kan annars inleda redan lördag kl 20 som det ser ut nu.

B_J_S

//Jonas

Andreas Johnson

Kan sikta på söndag. Ev kanske lördag.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Delirium

Jag tror att det i framtiden behövs två trådar, en för mer formell information så den är lättare och snabbare att nå ut med (i stil med sprituppmaningen), och en för den här senare typen av mer informell och personlig spelplanering med tillhörande diskussion om vilka spel man menar.
1914

B_J_S

Skulle också vilja se en låst tråd där man kan komma åt planeringsfilen direkt från siten.
Tror filen är låst så det är bara spelare som skall spela som kan ändra i den.

Skulle underlätta.
//Jonas

BjornH

Citat från: Delirium skrivet 13 september 2019 kl. 11:43:56
Jag tror att det i framtiden behövs två trådar, en för mer formell information så den är lättare och snabbare att nå ut med (i stil med sprituppmaningen), och en för den här senare typen av mer informell och personlig spelplanering med tillhörande diskussion om vilka spel man menar.

Vem skulle kolla i en tråd med bara sprituppmaningar?  :)

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 13 september 2019 kl. 16:20:28
Citat från: Delirium skrivet 13 september 2019 kl. 11:43:56
Jag tror att det i framtiden behövs två trådar, en för mer formell information så den är lättare och snabbare att nå ut med (i stil med sprituppmaningen), och en för den här senare typen av mer informell och personlig spelplanering med tillhörande diskussion om vilka spel man menar.

Vem skulle kolla i en tråd med bara sprituppmaningar?  :)

Nej, det är väl en risk kanske. Tror att de få gånger jag har något sådant så kan det märkas ändå.
Men visst, på andra forum brukar vi dock ha en tråd för själva evenemanget och en för planering och - mest - skitsnack ;)
Ska man på ett evenemang och man ser att det finns något nytt i den tråden kollar man nog.

Större problem tycker jag att det är FF-deltagare som inte kommer in på forumet för diskussioner etc.
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 13 september 2019 kl. 16:30:32



Större problem tycker jag att det är FF-deltagare som inte kommer in på forumet för diskussioner etc.

Det är ett mycket stort problem som verkar ha blivit större. Har hört flera kommentarer om att man inte får medlemskap, inte kan kommentera, inte hittar dit etc.

Är det dags att flytta planeringen av eventet till ett forum där alla är välkomna (dvs ett publikt forum)?

Granlid

Citat från: David Sunnergren skrivet 13 september 2019 kl. 16:58:37
Citat från: Rydfalk skrivet 13 september 2019 kl. 16:30:32



Större problem tycker jag att det är FF-deltagare som inte kommer in på forumet för diskussioner etc.

Det är ett mycket stort problem som verkar ha blivit större. Har hört flera kommentarer om att man inte får medlemskap, inte kan kommentera, inte hittar dit etc.

Är det dags att flytta planeringen av eventet till ett forum där alla är välkomna (dvs ett publikt forum)?

Hoppas att Facebook inte klassas som ett lämpligt publikt forum.
Oavsett forum så måste väl medlemskap ändå hanteras? Dvs, fokus borde väl ligga på vilka som ansvarar för att hantera detta på det här forumet.
Friendly fire isn't.

Delirium

#235
Jag är ganska säker på att det är två olika problem vi talar om och Facebook är inte lösningen på något av dem.

Problemet jag tog upp är att det kan vara svårt att hitta viktig info/uppmaningar som gäller alla på 16 sidor (hittills) och att det finns en enkel lösning på det.

Ett helt annat problem är att det verkar finnas de som vill delta i diskussionen som inte kan, där håller jag med herr G. Forumadminstration behövs väl alltid och, som sagt, FB löser ingenting.
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 13 september 2019 kl. 17:33:40
Jag är ganska säker på att det är två olika problem vi talar om och Facebook är inte lösningen på något av dem.

Problemet jag tog upp är att det kan vara svårt att hitta viktig info/uppmaningar som gäller alla på 16 sidor (hittills) och att det finns en enkel lösning på det.

Ett helt annat problem är att det verkar finnas de som vill delta i diskussionen som inte kan, där håller jag med herr G. Forumadminstration behövs väl alltid och, som sagt, FB löser ingenting.

Klart det är två problem. Det är bara att det ena är så mycket större...  Kommer man inte in på forumet... tja, då spelar det andra inte så stor roll.

(Jo man kan läsa som gäst, jag vet)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Mimer

Citat från: Andreas Johnson skrivet 12 september 2019 kl. 21:31:30
Kan sikta på söndag. Ev kanske lördag.

Elusive Victory eller - mot förmodan - RS på söndag funkar för mig.

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Johnson

Ok, jag har fortfarande inget inbokat på fredagen eller lördag efter kl 14.

Vill nån köra GMT:s Panzer? Command and colors?

Eller förslag på nåt annat?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov