Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

Citat från: Andreas Johnson skrivet 22 september 2019 kl. 15:10:01
Uppbokad på söndag men kör gärna Pericles eller Panzer lördag från 14. Ett av dom tror jag blir bra, inte båda.
Båda fungerar för mig också.
Panzer mer taktisk och Pericles mer politisk.
Ser intressanta ut båda. Kanske lite mer åt Panzer hållet.

Vad tycker du?
//Jonas

Andreas Johnson

Vi kör Panzer då. Har läst det mesta av Basic-reglerna.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

Citat från: Andreas Johnson skrivet 23 september 2019 kl. 12:22:18
Vi kör Panzer då. Har läst det mesta av Basic-reglerna.
Håller på att läsa basic också.
//Jonas

Gustav. Alfredsson

Vi är två som är nya till krigsspelandet som är tillgängliga under lördagen/Söndagen för i stort sett vilket spel som helst.

Slänger också ut en intressecheck för Game of Thrones The Boardgame om man vill in i fantasins värld och tjuvnypas lite.

Folket

Äntligen tillbaka från Japan. Är det någon som behöver en spelare till något som inte är multiplayer?

Polkss

Citat från: Gustav. Alfredsson skrivet 22 september 2019 kl. 07:00:18
Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss

Vi är två som är intresserade av Space Empires 4X på förslagsvis lördag fm. Ej spelat innan men vi har tid att plugga regler.

Är för egen del aningen mer sugen på COIN-spelen men roligast blir det ju om man blir några stycken, så jag är ganska öppen även för SE4X.
Men ska vi inte försöka få till ett fullt bord med 4 pers till Andean Abyss till lördagen? (Eller t.o.m. A Distant Plain?)

Gustav. Alfredsson

Citat från: Polkss skrivet 24 september 2019 kl. 22:20:44
Citat från: Gustav. Alfredsson skrivet 22 september 2019 kl. 07:00:18
Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss

Vi är två som är intresserade av Space Empires 4X på förslagsvis lördag fm. Ej spelat innan men vi har tid att plugga regler.

Är för egen del aningen mer sugen på COIN-spelen men roligast blir det ju om man blir några stycken, så jag är ganska öppen även för SE4X.
Men ska vi inte försöka få till ett fullt bord med 4 pers till Andean Abyss till lördagen? (Eller t.o.m. A Distant Plain?)

Absolut. Vi blir introducerade till COIN Falling Sky på fredagen så det passar ypperligt. Välj du vad du är sugen på och skriv upp det på excelarket så skriver jag in mig också sen.
Vi hinner kanske tom både COIN och SE4X på lördag om vi får feeling.

Folket

Citat från: Gustav. Alfredsson skrivet 25 september 2019 kl. 06:37:08
Citat från: Polkss skrivet 24 september 2019 kl. 22:20:44
Citat från: Gustav. Alfredsson skrivet 22 september 2019 kl. 07:00:18
Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss

Vi är två som är intresserade av Space Empires 4X på förslagsvis lördag fm. Ej spelat innan men vi har tid att plugga regler.

Är för egen del aningen mer sugen på COIN-spelen men roligast blir det ju om man blir några stycken, så jag är ganska öppen även för SE4X.
Men ska vi inte försöka få till ett fullt bord med 4 pers till Andean Abyss till lördagen? (Eller t.o.m. A Distant Plain?)

Absolut. Vi blir introducerade till COIN Falling Sky på fredagen så det passar ypperligt. Välj du vad du är sugen på och skriv upp det på excelarket så skriver jag in mig också sen.
Vi hinner kanske tom både COIN och SE4X på lördag om vi får feeling.

Jag är på att spela space empire 4x. Helst 2v2 eller 2v1.

Rydfalk

"Jag citerar ofta mig själv.
Det ger märg åt min konversation."
- George Bernard Shaw

Citat från: Rydfalk skrivet 10 september 2019 kl. 17:13:09
Önskemål från Rimforsa:

"Sist fanns en hel del egen medhavd dryck i lokalerna vilket inte är så bra om vår alkoholinspektör kommer på besök.
Finns önskemål om särskild ölsort som vi kan köpa in till er vistelse?"

Vill ni ha egen dryck med, sköt det riktigt snyggt! Inga flaskor som inte kommer från baren stående framme etc.
Vad man gör på det egna rummet är ens egen sak men tror att konferensrummen går som allmänna ytor. Vi räknar med det i alla fall!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Johnson

Så det inte blir nåt missförstånd, vem tar med Liberty or Death till lördag?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

Som svar på ditt inlägg Andreas, så tänkte jag ta med mitt ex.

Men jag har fått förhinder att delta på FF denna gången så jag kommer inte att dyka upp.

Så allt där jag är inplanerad försvinner tyvärr.

Tråkigt men så är det ibland.

Jonas
//Jonas

Björn von Knorring

Citat från: Andreas Johnson skrivet 26 september 2019 kl. 11:43:11
Så det inte blir nåt missförstånd, vem tar med Liberty or Death till lördag?

Jag kan ta med mitt loD då Jonas inte dyker upp men då kan jag inte ta med Gandhi.

Polkss

Citat från: Björn von Knorring skrivet 26 september 2019 kl. 13:50:29
Citat från: Andreas Johnson skrivet 26 september 2019 kl. 11:43:11
Så det inte blir nåt missförstånd, vem tar med Liberty or Death till lördag?

Jag kan ta med mitt loD då Jonas inte dyker upp men då kan jag inte ta med Gandhi.

Om det nu blir ett inplanerat spel mindre enligt ovanstående kanske man kan fresta med Andean Abyss alt. A Distant Plain fredag och/eller lördag?
(Det förstnämnda anses *enklare* att ta till sig som ovan COIN-spelare..)
Undertecknad tar med bägge.

Polkss

Av miljöskäl, tevlighetsskäl och kanske t.o.m. ekonomiska skäl:
Finns möjligen sittplatser i bil/bilare lediga rutten Linköping-Rimforsa imorgon? Jag + Linus Widborg får gärna skjuts! (Undertecknad ska åka från Stockholm, så om möjlighet till skjuts finns hela vägen är det också intressant..)

Andreas Johnson

Jag har samma intresse av transport från Stockholm.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov