Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Folket

Hej. Inte kollat forumet på väldigt länge. Ser ut som att det är fullbokat. Men om det skulle hittas plats i ett hörn så vill jag komma.

Rydfalk

 :cry:
Sätter upp dig som reserv så länge.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Folket

Jag verkar saknas på listan. Det ser ut som det finns plats på plats 15 då jag delar rum med Elias.

Rydfalk

Citat från: Folket skrivet  1 juli 2019 kl. 13:19:07
Jag verkar saknas på listan. Det ser ut som det finns plats på plats 15 då jag delar rum med Elias.

Nej, oj. Det är min html-kod-kopia som inte fick med dig, du är med men fixar självklart!
Bra att ni kollar listan.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Björn von Knorring

Det börjar bli dags att fundera på spel?

Min lista ser ut så här:

- Valfritt COIN-spel
- Quartermaster General
- Sekigahara
- War of the ring
- Friedrich
- Hannibal: Rome vs Carthage

Laxen

Hej,

Är relativt ny på forumet och i "krigsspelsbranschen", men skulle gärna delta.

Förstår att rummen verkar vara slut, men är det möjligt att delta ändå under dagarna om man sover hemma? Annars är jag gärna reserv på enkelrum!

Klas Malmström

Citat från: Laxen skrivet  5 augusti 2019 kl. 18:31:12Förstår att rummen verkar vara slut, men är det möjligt att delta ändå under dagarna om man sover hemma?
Det förutsätter jag då andra har gjort så förut. Tror även att man kan betala om man vill ha lunch, afternoon tea, middag - men det kan säkert Rydfalk mer om.
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet  6 augusti 2019 kl. 01:36:45
Citat från: Laxen skrivet  5 augusti 2019 kl. 18:31:12Förstår att rummen verkar vara slut, men är det möjligt att delta ändå under dagarna om man sover hemma?
Det förutsätter jag då andra har gjort så förut. Tror även att man kan betala om man vill ha lunch, afternoon tea, middag - men det kan säkert Rydfalk mer om.

Jo, som du ser i första posten i den här tråden har vi två på reservplats redan, men kan sätta upp dig också.
Vill man bara vara med och spela rekommenderar jag att man är med och käkar - om man inte bor i typ Rimforsa. En av de stora fördelarna är trots allt att alla äter samtidigt. För ett par år sedan var kostnaden då:
- Endast fredagen (middag)                                           200:-
- Endast lördagen (lunch-middag)                                  750:-

Jag kan anmäla endast mat till Rimforsa om så är fallet.

/Mikael

"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

Citat från: Rydfalk skrivet  6 augusti 2019 kl. 07:59:16

- Endast fredagen (middag)                                           200:-
- Endast lördagen (lunch-middag)                                  750:-


Ska man tolka det som att lunch lördag kostar 550:-? Verkar lite dyrt jämfört med att ta med några mackor  ;)
Eller är lördagmiddagen mycket flådigare än fredagens?

Jag skulle också vilja sätta upp mig i kön på en reservplats eller allmänt anrop på nån som har enkelrum och kan tänka sig att dela? Annars funderar jag på att bo i Brokind och köra emellan under helgen, det är väl inte så långt.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Klas Malmström

CiteraEller är lördagmiddagen mycket flådigare än fredagens?
Det är den förvisso. Två-rätters på lördagen med bordsservering. Fredagen brukar vara en god köttgryta med självservering.


CiteraJag skulle också vilja sätta upp mig i kön på en reservplats eller allmänt anrop på nån som har enkelrum och kan tänka sig att dela? Annars funderar jag på att bo i Brokind och köra emellan under helgen, det är väl inte så långt.
Brokind (samhället där jag har växt upp) ligger c:a 15 minuters bilfärd från Rimforsa Strand.

Det finns ju även ett motell i Rimforsa, men jag har noll koll på vilket skick det är i.
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet  6 augusti 2019 kl. 15:52:19
CiteraEller är lördagmiddagen mycket flådigare än fredagens?
Det är den förvisso. Två-rätters på lördagen med bordsservering. Fredagen brukar vara en god köttgryta med självservering.


CiteraJag skulle också vilja sätta upp mig i kön på en reservplats eller allmänt anrop på nån som har enkelrum och kan tänka sig att dela? Annars funderar jag på att bo i Brokind och köra emellan under helgen, det är väl inte så långt.
Brokind (samhället där jag har växt upp) ligger c:a 15 minuters bilfärd från Rimforsa Strand.

Det finns ju även ett motell i Rimforsa, men jag har noll koll på vilket skick det är i.

Som Klas säger, inget egentligt att tillägga.  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Hösten är ingång och det börjar röra sig lite bland reserverna.

Ni som inte varit med tidigare och vill stå på reservlistan dra gärna namn, adress och mailadress till mig så är det enklare att kontakta er.  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Priserna på Rimforsa enligt deras hemsida:
Fredagsgryta        225 kr
Lördagslunch        295 kr
2-rätters middag   470 kr
"Hoppas det regnar i sommar!"

Peojon

Börjar också fundera på vad man ska spela. BCS Last Blitzkrieg var ju skojsigt. Kan tänka mig Brazen Chariots. Kan också tänka mig att någon lär mig MMP's Line of Battle, eller om någon vill köra nått roligt spel i BAR-serien?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards