Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 17 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 25 mars 2019 kl. 08:21:33
Bra tankar. En till. Senast hade vi 41 i enkelrum. Om 20 av dem (nu 3) blir dubbla har vi 61 deltagare hux flux. Det var ju inte fullt i spelytorna, särskilt inte i asl-delen eller i de två större rummen på högerflanken. Och platser till 60 finns ju i matsalarna. Så visst kan vi få plats om viljan finns.

Hear! Hear!  :up:

Som jag sa, vill du att vi ska växa? Gör som Magnus och Björn och välj ett dubbelrum ;)

Jag ska kolla alternativ, har ett par lite större anläggningar (+20) rum som jag kan ta offert från. Tror dock att det kan vara dyrare än Rimforsa och (den jag främst tänker på) har konferens- och grupprum i en separat modern flygel och samma sak med hotellrummen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Christian

Den godhjärtade ASL:spelaren Gustav Lidemyr kan tänka sig att kvarta med mig i ett dubbelrum så nu är ni en reserv mindre, (får söva honom med whiskey för att
lindra effekten av mina snarkningar) :up:

Rydfalk

Citat från: Christian skrivet 25 mars 2019 kl. 15:49:38
Den godhjärtade ASL:spelaren Gustav Lidemyr kan tänka sig att kvarta med mig i ett dubbelrum så nu är ni en reserv mindre, (får söva honom med whiskey för att
lindra effekten av mina snarkningar) :up:
Kanon!  :up:

Rydfalk

Friendly Fire de luxe och framtiden
Kort statusrapport

Har nu fått in fler offerter samt gått igenom de "gamla" jag har.
a) Rimforsa och Vårdnäs kostar i stort sett lika mycket - Vårdnäs har sex rum mer
b) + 1000 ger enkla, centrala konferensanläggningar i Linköping
c) + 2000 öppnar för större anläggningar (60+ rum). Det finns nog ett par tre stycken i den klassen runt Linköping med omnejd som jag varit på eller hyrt

Här känns b) helt ointressant. Har lagt en del konferenser på de aktuella ställena och även om de blivit betydligt bättre är de tråkiga i alla avseenden och den enda fördelen är att de är centrala.

Har en offert från ett av mina gamla stamlokus – lagt ett par veckolånga konferenser där. Det är ett mycket trevligt ställe men kostar alltså c:a 2000:- mer än Rimforsa. Det är en liten herrgårdsbyggnad med fräscha moderna flyglar/annex. Det har ungefär samma rykte som Rimforsa vad det gäller mat etc men har 61 rum.

Jag är själv tveksam om vi får lika många besökare om vi ökar priset med c:a 70%.

Ska bolla tankarna med Mattias & c:o och återkommer.

/Mikael

Christian

Håller helt med platsen bör vara Rimforsa eller ngt lika trevligt en modern konferensanläggning har ingen själ.

Priset nu är ok men 70 procent högre är för mycket.

Det är egentligen bara att gratulera till att det blivit så poppis och får man plats får man vara glad, jag tror att man kan jobba med att flera delar rum och ev inkvartera några utanför men med lunch + kvällsmat på Rimforsa. då skulle det bli ungefär som tidigare.

Kanske vika typ 16 platser för ASL ? från början om man vill ha en såda turnering  i lokalerna?

Rydfalk

Lite tveksam till att släppa fram ASL i kön, skulle kännas konstigt. Däremot brukar anmälningarna samordnas och man kan göra det innan? Det är inte så att jag är hemlig med datum och så.

Däremot lite sugen på att ha en väntelista på att använda dubbelrummen som enkelrum. Vill man dela har man förtur till de rummen. De 20 enkelrummen kommer att gå de första timmarna dock... Lite samma dilemma som ovan.

Vad det gäller storlek uppåt är jag nog beredd att acceptera läget. Jag tror också att storleken är lagom på så många sätt. Större blir mindre personligt.

Husbilar och husvagnar (och det där militärtältet Aegneus föreslog ;) ) är välkomna enligt Rimforsa Strand och vi kollar också med Rimforsa Storgård.

/Mikael

Delirium

Jag var själv inne på något liknande med dubbelrummen, tror det är rätt väg.

Tillägg: en stor prishöjning hade nog blivit svårt för de flesta att svälja (inklusive mig), det verkar som vi har uppnått en bra balans i kombinationen pris - lyx - spelyta - boende - omgivningar - läge på kartan.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Jag är nog inte beredd att betala 2000 kr mer, i alla fall inte 2 ggr om året.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Vill bara göra det "officiellt". De som erbjuds plats i ett enkelrum (som därmed blir ett dubbelrum) får företräde i kön.

Björn von Knorring

Tror inte intresset blir lika stort om priset stiger. Tycker det är bra med Rimforsa. Det är väl bara att glädjas att det är populärt och inte komplicera det för mycket även om det låter bra med att ge folk som vill dela rum företräde.

tinG

Alltihopa låter som ett tämligen angenämt problem. säger iaf en som redan både säkrat och delat sängplats till hösten. Kanske räcker det med Rimforsa parkerar en gammal kanalbåt nere vid bryggan två gånger om året?  :)

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Granlid

Friendly fire isn't.

Rydfalk

Rydfalk

Fortsatt förtätning gör att vi naturligtvis går mot deltagarrekord.

Rydfalk

...då och då kryper nån mer in i ett enkelrum. Nu är vi 48.