Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

War Room - Kickstarter

Startat av Delirium, 18 november 2017 kl. 10:46:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Pierre

Det såg nice ut men jag känner mig väldigt tveksam till priset. För egen del blir det inte köp via KS utan istället inväntan på recensioner och sedan eventuellt köp från någon webbutik.

folow

Kom igen Björn. Du måste ha det.
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Scipio

Citat från: Pierre skrivet 18 november 2017 kl. 13:37:59
Det såg nice ut men jag känner mig väldigt tveksam till priset. För egen del blir det inte köp via KS utan istället inväntan på recensioner och sedan eventuellt köp från någon webbutik.
Exakt vad jag kände också, lade det i try-before-buy-högen.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Det är väl det vi har Björn till  :lol:

BjornH

Nu har jag också köpt War Room!  :D. Lirat lite solo och med min son. Verkar kul! Känns som ett roligt spel men det är ingen simulation av andra världskriget direkt.

Två frågor.

1. Kan man flyga in med flygplan och bara bomba bort en arme? (Alltså blir det strid om man bara går in med flyg) Vi har kört så men det känns lite som flyg är väldigt bra.

2. Förlorare i en region eller hav blir kvar. Speciellt i flottstrider så står man där och är pinnad och får vänta tills nästa runda för att bli helt eliminerad. För visst kan man aldrig fly om man har mindre enheter kvar än fienden?

Jag skulle gärna vilja testa att få till ett parti på SmashCon i Huddinge den 23 Nov. Några hugade?

Delirium

Kul Björn! Ja, core game är en solid låda med ett roligt spel i grunden. Finns en del saker man skulle vilja justera efter lite mer erfarenhet.

1. Ja, flyg är en sådan sak, i synnerhet fighters, de är väldigt bra och snabba (två plus två areor per turn). Om inte fienden har flyg eller någon unit med anti-air är det helt riskfritt att flyga in och bomba.

2. Ja, de som överlever blir kvar i den nu embattlade arean. Man kan inte fly (förutom flyg som aldrig pinnar eller pinnas). Det som kan hända är att det flyttar in en vänlig stack som upphäver pinning så att den gamla stacken sedan kan flytta ut, om turn order och dina order tillåter det så klart.

Lite för mäktigt flyg i förhållande till priset och för stora förluster i förhållande till vad man bygger tillbaka är det jag upplever som lite dumt. Är inte rädd för att tona ner det lite till priset av ett lite längre spel.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires