Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Kickstarter From Salerno to Rome

Startat av Fredrik H, 15 maj 2019 kl. 16:16:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Eftersom det saknas spel på den italienska kampanjen under ww2 så vill jag passa på att upplysa folk om en kickstarter på nämnda ämne;
https://www.kickstarter.com/projects/1162877589/from-salerno-to-rome?ref=user_menu

Jag är inte odelat förtjust i KS, men ibland kommer det projekt som känns vettiga. Sist var det ju Thunder in the east och det behövde jag inte ångra.

Fredrik H

Fredrik H

tinG

Hepp
Ang. italienska 43-44-kampanjen.
Kan vara så att jag såg en speltestkopia av detta projekt när jag premiärbesökte San Marinos spelkonvent. Tyvärr så verkade det inte som det spelades så mycket utan det var mest snack (italienska).

Själv speltestade jag Michael Resch's (Mr. Twilight in the East & Offensive á Outrance) färska projekt på Lodz 1914 samt fick en introduktion på Gorizia 1916 av det spelets designern som körde speltest av uppföljaren Caporetto 1917.

J

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Carl

Tack för tips! Inte bestämt mig än om jag hoppar på men verkar intressant.

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.