Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

Deadly northern light

Startat av jerry, 2 oktober 2019 kl. 12:00:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Thanks for your reply!

There was a field for sports aircraft in Skarpnäck fairly close to central Stockholm near where I live. In the 30s, a Soviet aircraft made an emergency landing there, and evidently they enjoyed the experience so much that it was part of their war plans to airdrop there to gain quick access to central Stockholm. It was urbanized in the late 80s, but in 1985, it was still a field.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Good answers!

Are the brigades of the peacetime regiments identified with the Peacetime regiments designations? P2 instead of PB 8 and P4 instead of PB 9? You use P10 instead of MekB 10. Since most infantry regiments raised two brigades, one in organization 66 and one in organization 77 that would be confusing. For example I15 raised both IB 15 (a 66 org brigade) and IB 45 (a 77 org brigade).

Regards
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

fvianello

#17
CiteraLe brigate dei reggimenti del tempo di pace sono identificate con le designazioni dei reggimenti del tempo di pace? P2 invece di PB 8 e P4 invece di PB 9? Si utilizza P10 invece di MekB 10. Dato che la maggior parte dei reggimenti di fanteria ha sollevato due brigate, una nell'organizzazione 66 e una nell'organizzazione 77 che sarebbero confuse. Ad esempio, I15 ha sollevato sia IB 15 (una brigata di 66 org) che IB 45 (una brigata di 77 org).

To Ulf's dismay we had to keep the "peacetime" designation to avoid having a whole page of additional explanations, but the whole system is represented.
For example:
- I15 infantry Rgt mobilizes into 1-I15 (a 66 Bde, Infantry) and 2-I15 (a 77 Bde, Mechanized)
- P10 Armored Rgt mobilizes into 1-P10 Armored Bde

Strv102r

OK... But the 77 brigades (and the Norrland brigades) were not mechanized, they were motorized. The brigade P10 raised in 1985 was mechanized, while the other armoured regiments raised armored brigades.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

fvianello

#19
There are no motorized units in "1985", and given the scale the only real difference between armor, mech and infantry is that "infantry" units are slower.
The definition of "motorized" must be applied to the scale of the game: An infantry company with 10 trucks can be motorized in a tactical game, but a regiment with 90 trucks is practically on foot in a grand operational game.

EvilSpook

Ooohh!

This just makes me more excited!   :up:
Please go to Defcon 1 now!

Thanks!
//EvilSpook

EvilSpook

Citat från: EvilSpook skrivet  2 april 2020 kl. 21:33:00
Please go to Defcon 1 now!
That escalated quickly.  :D

Ni som inte reserverat en kopia men är sugna på ett ex bör hålla ögonen öppna de kommande 48 timmarna.

//EvilSpook

nielsen.filip

Citat från: EvilSpook skrivet  6 april 2020 kl. 19:31:36
Citat från: EvilSpook skrivet  2 april 2020 kl. 21:33:00
Please go to Defcon 1 now!
That escalated quickly.  :D

Ni som inte reserverat en kopia men är sugna på ett ex bör hålla ögonen öppna de kommande 48 timmarna.

//EvilSpook

Har du fått någon info? Är det på väg? Vad händer? Är jag med?

EvilSpook

Fick ett Mail om att Defcon 1 är nära.
Fanns en länk/lösenord till beställningssidan (vanliga webshoppen).
Så jag beställde mitt ex.

//EvilSpook

nielsen.filip

Citat från: EvilSpook skrivet  6 april 2020 kl. 19:43:32
Fick ett Mail om att Defcon 1 är nära.
Fanns en länk/lösenord till beställningssidan (vanliga webshoppen).
Så jag beställde mitt ex.

//EvilSpook

Nu blir jag orolig. Står på någon lista på bgg har jag för mig men inte fått något mail. Det blir att skicka ett mail!

EvilSpook

Det är nog säkrast!

EvilSpook

nielsen.filip

Citat från: EvilSpook skrivet  6 april 2020 kl. 19:57:32
Det är nog säkrast!

EvilSpook

Det var svettigt ett tag men problemet löstes med ett mail. Har beställt!  :up:

Fredrik H

 Tack för info, det låg i skräpposten. Inte gratis, hoppas det kommer upp på bordet

Wes

Verkar vara lite svårt att få tag på.

Deras hemsida är inte så bra.

Mimer

Har beställt, efter lite småstrul (Outlook tycker att alla meddelanden från TRLG är skräppost, trots att jag försökt övertala den att så inte är fallet).