Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

#105
Här är lite spelförslag = spelare sökes  :)

Fredag:
Varför inte börja med lite multi? Vi är två pers som kommer runt 16, så vill någon spela något av

Time of Crisis
Britannia
Age of Renaissance
Spacecorp
Churchill

Något ur QM:General-familjen skulle också vara roligt att klämma in beroende på vad vi spelar.

Lördag:
Krigsspel sökes! Hexer, ZOCs mm. Vi (igen, två pers) letar efter något bra som tar hela dagen och där vi når hyfsat långt eller t.o.m. till slutet.

Alla förslag intressanta så länge som vi kan spela två pers på samma sida.

Våra egna förslag är

Rising Eagles - Austerlitz (av Hexasim)
Thunder in the East - Uranusscenariot

Vi misstänker att vi inte hinner i mål med något av de förslagen :), men bara resan borde vara värt det.

Söndag:

Gandhi. Vad säger ni andra COIN-intresserade? Vi är (igen) två pers.


Björn von Knorring


Rydfalk

Citat från: MrInlumino skrivet  1 februari 2020 kl. 11:58:18
Kan stämma in i kören som vilsen förstagångsbesökare, vet inte riktigt vad jag skall försöka anmäla mig till då inga av spelen som diskuterats ännu är något jag spelat tidigare...

Det är än så länge en bra bit till den 13 mars så jag hoppas ni ska finna lite inspiration här på forumet nu när vi börjar närma oss. Flera förslag strax ovanför här.

Har ni själva någon favorit så lyft dem här och se om någon hänger på. Även om vi planerar och mycket donar här så kommer även flera att bestämma vad som skall spelas först på plats i Rimforsa.

Hör också av er tex via PM om ni saknar länken till spelschemat.
"Hoppas det regnar i sommar!"

B_J_S

//Jonas

Björn von Knorring

Citat från: B_J_S skrivet  1 februari 2020 kl. 17:37:22Jag är gärna med på ett COIN spel.

Jag satte upp oss för Napoleons Triumph på fredagen. Borde passa bra för 1-2 partier. Det verkar bli ett parti Gandhi på söndagen. Sätt gärna upp dig på det.

Mimer

Citat från: aegneus skrivet  1 februari 2020 kl. 13:49:45
Här är lite spelförslag = spelare sökes  :)

Fredag:
Varför inte börja med lite multi? Vi är två pers som kommer runt 16, så vill någon spela något av

Time of Crisis
Britannia
Age of Renaissance
Spacecorp
Churchill

Kommer också vid 16 på fredag (om SJ m.m. sköter sig), skulle gärna vara med på Britannia eller Churchill.

Mimer

Någon som känner sig sugen på lite kallakrigsbaserat flygkrig Anno 1987 på lördag eller söndag? Skulle gärna köra något mindre scenario i Red Storm (https://boardgamegeek.com/boardgame/213497/red-storm-air-war-over-central-germany-1987)

Om det (månne mot förmodan) finns någon antikintresserad skulle jag även vilja köra ett parti Carthage endera lördag eller söndag (https://boardgamegeek.com/boardgame/13855/carthage-first-punic-war).

Andreas Johnson

Vi är två som ska spela Red Storm fredag kväll och kanske igen lördag eller söndag.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Johnson

Någon som vill spela Liberty or Death lördag förmiddag?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Björn von Knorring


Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

//Jonas

Björn von Knorring

Citat från: B_J_S skrivet  3 februari 2020 kl. 12:26:09
Citat från: Andreas Johnson skrivet  3 februari 2020 kl. 09:37:37
Någon som vill spela Liberty or Death lördag förmiddag?
Jag är också på!

Gå gärna in i Google drive dokumentet innan någon annan gör det så det inte blir missförstånd.

MrInlumino

Jag kniper gärna fjärde stolen för Ghandi på söndag! Har lagt in det i spelschemat!
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Mimer

Citat från: Andreas Johnson skrivet  2 februari 2020 kl. 20:25:40
Vi är två som ska spela Red Storm fredag kväll och kanske igen lördag eller söndag.

Tänkte vara med på Britannia eller Churchill på fredag om det går, men vi kanske skulle kunna spela något gemensamt RS-scenario på lördag eller söndag?