Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2020 - Inbjudan

Startat av Delirium, 26 oktober 2019 kl. 12:22:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Citat från: tinG skrivet 18 november 2019 kl. 14:06:27
Till havs!:
Naval Thunder (Filip?!)
Flying Colors

Jag kan hjälpa/stjälpa dina planer. Är med stor risk bortrest den veckan/helgen. Havet får vänta, iallafall med min medverkan.

Folket

Funderar på att komma förbi då min fru är borta under januari men känner itne att jag vill låsa upp mig.

Maglica

Jonas,
jag kan tänka mig någon av dessa:

  • Napoleon at the Crossroads
  • GCACW
  • Silver Bayonet
  • Jaws of Victory
Robert Maglica

Elias Nordling

Är det två veckor kvar redan? Ja det är det!

Nån som vill spela Stalingrad 42?
Red Storm?
Spacecorp?

Spelas det Blue Water Navy vill jag gärna vara med.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vassal Carl

Stalingrad 42 låter kul, undra om man hinner ett parti över en helg.

Tror inte det skulle funka med min hälsa att åka så långt bort, har ni inget i Stockholm?

Har bara varit på ett konvent, det var i Polen, Mark Simonitch var där han var rätt kul, ville göra något medeltida spel geografiskt beläget runt östersjön snackade han om då.

Delirium

Tiden går onekligen rätt fort nu efter att ha gått långsamt länge. Det kanske jämnar ut sig?

Jag och Roland planerar ett parti War Room, gärna med start så tidigt som möjligt på fredagen och så fortsättning in på lördag för de som orkar. Minst regelläsning är ett krav men annars kan vi vara sex pers. Hannes? :)
1914

Jon

Lite lösryckta tankar:

Spacecorp kan jag tänka mig att ge ett försök till.

Stalingrad 42 lockar!

Satte upp Compass nyutgåva av Hearts & Minds här hemma för ett läroparti. Kanske någon som är sugen på att spela kort i Vietnam under ett par timmar?

Britannia på fyra?

Lite sugen på Air & Armor (WEG) men det är en nyutgåva på G så det kanske blir till nästa år i stället.

Annat som lockar är t.ex. alla gamla scifi spel från SPI/GDW osv.

aegneus

Jag är hemskt osäker på tid i år men både Britannia och Spacecorp hoppar jag på om jag får chansen. Likaså gamla GDW/SPI SF-spel - något särskilt du tänker på  :)

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Citat från: Elias Nordling skrivet  2 januari 2020 kl. 22:04:57
Allt ovan lät intressant!
Håller med!
Är också intresserad av SpaceCorp och andra sci-fi spel.
//Jonas

Delirium

Har en känsla av något mindre skara i år.

Vad sägs om bord på Gyllene Prag till lördag kväll och så lite mer improviserat på fredagen?
1914

Granlid

Friendly fire isn't.

Elias Nordling

Låter bra. Jag har dock blivit bortskämd av FFD, och vill därför gärna veta vad jag spelar när jag kommer ner och när, och inte sitta och vänta på någon som äter just då. Om vi börjar med Spacecorp på fredagkvällen, vilka är på?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Maglica

Gyllene Prag på lördag låter bra!
Robert Maglica

Delirium

Antingen pågår massiv planering under ytan eller så är det en osedvanlig mängd lösa trådar. Nåja.

Själv tror jag fortfarande att det går att få ihop War Room på fredag men är i övrigt flexibel. Jag har varit sugen på Blue Water Navy men jag får erkänna att jag inte klarat att greppa det under en ganska intensiv jobb- och jullovsperiod (vadå ledig?). Ett litet scenario med missilskjutning är dock möjligt.
1914