Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Britain Stands Alone

Startat av Fredrik H, 18 november 2019 kl. 21:12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Elias Nordling

Instämmer! Dessutom vet jag hur mycket jobb det kan vara att skriva dem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Och över ett år efter att jag fick låna tillbaka spelet av dig förra sommaren har det nu faktiskt kommit till bordet, och jag var tvungen att gå tillbaka till din briljanta krönika av din match med spelet för nu nästan sex år sedan. Oj, vad tiden går. Men en tidlös värdefull resurs.

Jag har satt upp septemberscenariot och tänkte först följa det detaljerade exemplet i playbooken och sedan försöka spela igenom med ett halvt öga på ditt parti här. Några tidiga frågor (som jag har full förståelse för att du inte har en susning om längre).

1. Varför valde du just septemberscenariot?
2. I ditt parti satsar du på västlig invasion (Weymouth men blir Poole) men överväger den kortare vägen. Jag tror jag försöker den korta vägen (ej att förväxla med Arbetsförmedlingens utbildningsinsats). Är det ett misstag? Är det rentav en möjlighet att försöka starta separata beachheads eller är det fullt upp att försöka hålla ett öppet?
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet 15 september 2025 kl. 11:58:38Jag har satt upp septemberscenariot och tänkte först följa det detaljerade exemplet i playbooken och sedan försöka spela igenom med ett halvt öga på ditt parti här. Några tidiga frågor (som jag har full förståelse för att du inte har en susning om längre).

1. Varför valde du just septemberscenariot?
2. I ditt parti satsar du på västlig invasion (Weymouth men blir Poole) men överväger den kortare vägen. Jag tror jag försöker den korta vägen (ej att förväxla med Arbetsförmedlingens utbildningsinsats). Är det ett misstag? Är det rentav en möjlighet att försöka starta separata beachheads eller är det fullt upp att försöka hålla ett öppet?

Tiden går kan man konstatera, jag var så ung och oskyldig de där dagarna för alla dessa år sedan. Kul att du är igång igen! Jag ska se om jag minns något.

1. Jag tror det var för att de tidigare uppställningarna skildrade en massa flygstrider som inte skulle vara kul att göra en replay på (men jag kan minnas fel).

2. Jag testade den kortaste vägen några turns, märkte att jag gjort taktiska fel och startade om. Jag ville helt enkelt inte göra samma sak direkt igen, alltså ingen djupare tanke. Den misslyckade starten fick ingen rapport.