A FROZEN HELL - Teknisk hjälp från Norrlandsingenjörer.

Startat av A F, 24 februari 2006 kl. 13:24:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

Citat från: "tinG"Jag är dock övertygad om att Lee Forester m.fl kommer att "fixa till" AFH... Så KÖP! KÖP! KÖP! medan ni kan!

Du rekommenderar alltså att man utnyttjar MMPs pris på $25 + frakt och slår till innan det är slutsålt?

Citat från: "Anders Fager"Utgivningen sammanfaller med Dean Essigs flygkrash

Flygkrasch? Du får gärna berätta mer!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "tinG"Jag är dock övertygad om att Lee Forester m.fl kommer att "fixa till" AFH... Så KÖP! KÖP! KÖP! medan ni kan!

Du rekommenderar alltså att man utnyttjar MMPs pris på $25 + frakt och slår till innan det är slutsålt?

Precis... men förvänta dig inte att avnjuta spelet efter RAW (Rules As Written).

Den glade amatörflygaren missa inflygningen till den lokala flygplatsen och fick spendera X-antal veckor på sjukhus... Klarade sig utan större men vad jag förstår.

Det är en otursförföljd kille... Hans militära karriär slutade med ett par söndertrasade tummar efter det att han försökt ta hand om en granatkastargranat som blindgångare.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "tinG"

Precis... men förvänta dig inte att avnjuta spelet efter RAW (Rules As Written).

Den glade amatörflygaren missade inflygningen till den lokala flygplatsen och fick spendera X-antal veckor på sjukhus... Klarade sig utan större men vad jag förstår.

Det är en otursförföljd kille... Hans militära karriär slutade med ett par söndertrasade tummar efter det att han försökt ta hand om en granatkastargranat som blindgångare.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"Den glade amatörflygaren missa inflygningen till den lokala flygplatsen och fick spendera X-antal veckor på sjukhus... Klarade sig utan större men vad jag förstår.

De råkade ut nån nån slags termik. En annan kille i planet sitter i rullstol på permanent basis. De hade svintur.

Citat från: "tinG"Hans militära karriär slutade med ett par söndertrasade tummar efter det att han försökt ta hand om en granatkastargranat som blindgångare.

Han fick dem kapade av granatkastarens benstöd på något vis när de skulle dumpa för att få ut en blindgångare. Klart obehagligt.

Han satt även som andra-vågs-kille när man skulle in i Theran och hämta gisslan på den amerikanska ambasaden där. Men hela operationen drabbades av nån underlig tankningsolycka och avblåstes. Black Hawk Down bidde försenad flera år tack vara detta.

Elias Nordling

>De råkade ut nån nån slags termik. En annan kille i planet sitter i rullstol på permanent basis. De hade svintur.

Så här var det: Dean vid spakarna, med Dave Powell och Chris Wolny (eller var det Will Wolny) i ett enmotorigt privatplan skulle landa på ett obemannat flygfält i mörker. Belysningen på flygfältet kunde slås på via fjärrkontroll.

Första landningsförsöket blev inte riktigt rätt på grund av sidovind, så Dean avbröt och gick upp för ett andra försök.

När de kom in för landning på andra försöket slocknade plötsligt belysningen på grund av att timern bestämt sig för att de borde vara på marken nu. Dean försökte ta upp planet igen, men i mörkret flög han in i en grandunge. Planet blev totalramponerat, och jag tror de blev hängande uppochner fastklämda.

Vad gäller granatkastarolyckan var det en granat som vägrade avfyras. Proceduren säger att man då ska sparka på eldröret ett par gånger, och om fortfarande inget hänt ska man mycket försiktigt tippa eldröret för att hälla ut granaten. Proceduren följdes, men just när Dean tog tag i röret för att välta ut granaten fick den för sig att smälla av.

Dean Essigs lillfingrar tjänstgör numera som tummar, vilket lär ha varit en helvetisk operation, men med lyckat slutresultat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Lars Wistedt

Hej igen,

ett tag sedan sist men en tur till Afghanistan har fått spelen att ligga på hyllan ett tag. Vad avser Finland och granater så är det på följande sätt:

* En sallig blandning av olika kalibrar från olika nationer.

* Zonrör fanns, men mycket, mycket sparsamt.

* Mycket påtaglig ammunitionsbrist för alla kalibrar, vilket ledde till att man ytterst sällan kunde sätta in "rätt" am-mängd vid spärreldar etc. Oftast blev det bara några lag (enskilda granater).

* Det finns inga uppgifter om att is skulle ha rämnat, vare sig i Karelen eller på Näset, vid beskjutning. Den enda åtgärd som egentligen vidtogs för att hålla vatten öppet var att öppna dammarna vid Vuoksen-systemet, så att isen blev tunn nedåt Taipale- och Äyräpää-riktingen.
/ Lars W
Enköping

Strv102r

Ser man på! Jag åker ner 11/7 till ISAF HQ  8) .

När du skriver zonrör antar jag att du menar tidrör. Zonrör är ju en senare uppfinning för att nå samma effekt, dvs luftbrisad på en viss höjd över målet om detta är i gles skog eller öppen terräng.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Han satt även som andra-vågs-kille när man skulle in i Theran och hämta gisslan på den amerikanska ambasaden där. Men hela operationen drabbades av nån underlig tankningsolycka och avblåstes. Black Hawk Down bidde försenad flera år tack vara detta.

Gammal tråd, men det här var så fantastiskt! Var Essig med i Delta Force 1980? Eller var han i ett annat förband?

Hursomhelst: Krigsspelen kom plötsligt ett steg närmare Chuck Norris!  :up:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Vaddå? Det var väl inget tufft. Jag har ingått i svenska arméns självmordsförband. Gränsingenjörerna! :up:

Krigsspelandet kom därmed ett steg närmre Åsa Nisse. :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "BigPapaBear"Gammal tråd, men det här var så fantastiskt! Var Essig med i Delta Force 1980? Eller var han i ett annat förband?

Army Rangers.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Army Rangers.

Ah, föregångarna till Power Rangers.  :P
En mycket bitter liten man.

A F

efterträdarna till New York Rangers.

Erik Axel

Trådnekrofili, men den som fortfarande är intresserad av finnarnas artilleri under kriget gör gott i att titta efter Vilho Petter Nenonen, det var han som uppfann metoderna.

Det finns en websida här, med en del fin information. Kan vara intressant även för icke-TCS-intresserade.

Jag kom hit för att jag skulle kunna spela AFH, men det verkar inte vara värt det. Fan.