Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VIII • 25-27 september 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 mars 2020 kl. 10:36:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grundström

Bil med 3 lediga platser kommer avgå från Sandviken fredag morgon. Vi kan köra både Stockholmsvägen och Västerås om någon behöver skjuts norrifrån.
Per angusta ad angusta.

Rydfalk

Dan före dan före dan före Blippare-dan!

...och ett rum kvar!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

B_J_S

Citat från: Scipio skrivet 25 september 2020 kl. 15:01:33
BILDER! Eller så hände det inte!
Behöver det för att lugna nerverna.

Skulle också uppskatta bilder och AAR på när ni spelar Napoleon's Triumph.
//Jonas

aegneus

Får man önska en inlevelsefull rapportering från EU?  :D

Rydfalk

Det är över och FF VIII är lagt till handlingarna.
Bildmaterialet finns på FB:Krigsspel.se.

Tack alla som gjorde till en fantastiskt trevlig helg!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914

Fredrik H

Tillbaka från en i vanlig ordning väldigt trevlig helg! Helgens stora spel för mig blev Jaws of Victory i mycket trevligt sällskap (Multing, Ulf, Frocken och Magnus). Jaws bekräftade mina förväntningar som ett mycket bra spel, det kommer att spelas igen. Jag fick också prova ett kommande WW1-spel av Resch.  WW1-spelet hade en del intressanta mekanismer och det gick att se att designern använt sig av sina egna tidigare idéer om hur WW1 ska spelas.

En mer praktisk sak jag funderade över var maten. På lördagen fick vi soppa och bröd till lunch. För mig är det lite för lite när middagen serveras 1930, min battle fatigue sätter in innan 1930. Jag skulle hellre ha lite stadigare lunch på lördagen (den långa speldagen) och den lättare på söndagen. Jag vet att detta diskuterats förut och jag kanske är i minoritet, men jag tänkte tanken i alla fall.

På hemvägen slog det mig att FF har blivit vuxenlivets julafton. Jag ser fram emot det länge och när det väl är dags så tar det slut alldeles för snabbt. Snart är det måndag.

Fredrik H

#115
Eftersom Björn frågade;



Det enormt ambitiösa EU-projektet: Björn H planerar ständigt nya krigsförklaringar samtidigt som Filip verkar gladare än Magnus. Vi som tittade in vet varför.



Mina motspelare i Jaws (här Ulf och Jonas) funderar på hur de ska befria någon ukrainsk bondhåla samtidigt som jag och Frocken har en mycket mer strategiskt djupsinnig vision.



Playtest WW1 en generation innan föregående bild.



Soult informerar Wellington om att han inte är välkommen in i Frankrike. Wellington lär ha slagit dåligt, men han kommer att slå en sexa året efter vid Waterloo. Kul att se La Bat dÒrthez!

Björn von Knorring

#116

Versailles 1919 spelades det ett par partier av. Tror det tog över som uppvärmningspel på fredagen efter QMG.




Det lobbades flitigt för Imperial Struggle vilket ledde till att det spelades ett partier.




Var tyvärr tvungen att överge mina britter i nödens stund på söndagen.




Lyckades inte behålla brittisk kontroll över Indien utan det slutade med att muslimska separatister bildade egen stat.




Lista på en del av vad som spelades.

Andreas Lundin

CiteraSnart är det måndag.
Nu är det måndag. Den är värre om man återigen tvingats utebli på FF. Jag lovar.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

1914