Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Burkar till markörer

Startat av aegneus, 19 februari 2020 kl. 12:57:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

Jag skulle vilja bättra på kringutrustningen lite för markörer, istället för att ha dem i ostrukturerade högar/små pilliga ziplocks/ "en större låda med många fack där locket är ivägen hela tiden när den står på spelbordet"

Nu har jag sett flera gånger på konvent hur bra det är med rätt sorts små  burkar för markörerna. Enkla att ta i handen när man typ skall lägga ut ett halvdussin, breda och grunda så det är lätt att plocka och lägga tillbaka brickor. Tänker speciellt på de Fredrik hade med förra året vid Thunder in the East.

Så, öppen fråga - vad känner ni till för burkar som skulle kunna funka? Tänk footprint som en snusdosa. Med bra löstagbara lock.

Någon som har något bra förslag / vet ett bra ställe att köpa på?

Wes

Citat från: aegneus skrivet 19 februari 2020 kl. 12:57:18

Så, öppen fråga - vad känner ni till för burkar som skulle kunna funka? Tänk footprint som en snusdosa. Med bra löstagbara lock.

Någon som har något bra förslag / vet ett bra ställe att köpa på?

tobaksaffär?

aegneus


Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"


aegneus

Det blir nog några geekboxar nästa gång jag beställer något. Tack!

Brain

Kör med Raaco till ASL och även till Space Empires 4x (2 lådor, en för duellspel och en extra för 3-4 spelare)

Köper mina Raaco främst på http://trojangames.se men har kompletterat vissa lådor med andra fack på Claes Ohlsson o dyl

Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

BjornH

Det jag personligen inte gillar med Raaco är att locken sticker ut snett uppåt när man pillar i lådan. Går visserligen att ta ut enskilda fack och ställa på bordet men när man har dem öppna är det som en hävarm, upplagt för en armbåge eller dyl att orsaka total katastrof.

aegneus

Instämmer. Det är bäst när lock går att fälla hela vägen runt så det vilar på bordet. Men då tar det gräsligt med plats.
Så jag tänker prova askar där jag ställer ask i lock.
( men för sortering av stora mängder pjäser som inte behöver stå på/vid bordet är Raaco och liknande grymt...)