Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Kickstarter för Invasions

Startat av aegneus, 7 januari 2019 kl. 10:29:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag har fått viss kompensation den här gången, ska sägas.

Det viktigaste är nog att närma sig spelet med rätt inställning till vad det försöker vara. I vår begreppsvärld så ligger det betydligt närmare Age of Renaissance ifråga om antal variabler och regellager än, som många tror för att det är folkslag i fyra färger, Britannia.

Det fanns en del fel som får en att skaka på huvudet och som jag tror är bristande speltestning/development, tyvärr. Men det mesta har varit lätt åtgärdat och nya spelare ska kunna komma in i det med betydligt färre frågetecken nu än för en månad sedan.

Om tillfälle ges tror jag FF kan bli ett bra test.
1914

Mimer

Citat från: Delirium skrivet  4 juli 2020 kl. 22:52:35
Jag har fått viss kompensation den här gången, ska sägas.

Det viktigaste är nog att närma sig spelet med rätt inställning till vad det försöker vara. I vår begreppsvärld så ligger det betydligt närmare Age of Renaissance ifråga om antal variabler och regellager än, som många tror för att det är folkslag i fyra färger, Britannia.

Det fanns en del fel som får en att skaka på huvudet och som jag tror är bristande speltestning/development, tyvärr. Men det mesta har varit lätt åtgärdat och nya spelare ska kunna komma in i det med betydligt färre frågetecken nu än för en månad sedan.

Om tillfälle ges tror jag FF kan bli ett bra test.

Låter lovande, både sett till reglerna och att testa vid FF!

Delirium

Lägg märke till att jag inte skrivit om reglerna utan bara applicerat de rättelser och förtydliganden som jag och designern har kommit överens om behövs.  8)
1914

Delirium

Finns nya versioner nu, 1.1e av både rules och appendices. Nu har jag semester.  8)
1914

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet 17 juli 2020 kl. 16:00:11
Finns nya versioner nu, 1.1e av både rules och appendices. Nu har jag semester.  8)

Tack, unna dig en välförtjänt semester!  :up:

Mimer

Citat från: Delirium skrivet 17 juli 2020 kl. 16:00:11
Finns nya versioner nu, 1.1e av både rules och appendices. Nu har jag semester.  8)

Lysande, ha en vilsam semester!

nielsen.filip

Citat från: Delirium skrivet 17 juli 2020 kl. 16:00:11
Finns nya versioner nu, 1.1e av både rules och appendices. Nu har jag semester.  8)

Semester! Dags för spel kanske? Något med romarriket?

/filip

Delirium

1914