Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Jag har spelat flera partier via ACTS, och tycker det är fungerar väldigt väl. Det har fördelen dels att alla får alla mail (senaste mailet jag minns att jag fick var att England passade igen, varpå jag också gjorde det), att alla meddelanden (som skickas via ACTS, då) finns samlade på ett ställe och i kronologisk ordning, och att tärningarna slås av en opartisk server.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

sfclinken

Okej, då gör vi ett nytt försök. Jag har själv aldrig använt ACTS men det ser ju vettigt ut det lilla jag sett. (Pauls förevisning).

Då föreslår jag att eftersom platserna är begränsade så är det först till kvarn. Jag ska försöka strukturera detta även om jag är något ringrostig på det "administrativa" i spelet men det löser sig.

Jag föreslår att ni fyller på nedan om ni vill vara med och i såfall vem ni helst vill spela. Blir det flera som vill vara samma så slumpar jag vem som blir vad.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Jaha då vill jag vara med på en ny omgång HIS :P

Då behöver vi 5 spelare till.....

Mig spelar det ingen roll vem jag spelar.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Jag är gärna på och jag bryr mig bara om att inte få spela Hapbsburg för det verkar vara så jävla tråkigt...

Jon Karlsson

Jag är på. Ottoman, England, vad som helst, i den ordningen.

mailto:jon.karlsson@gmail.com">jon.karlsson@gmail.com

Notera att cyberboardmodulen har kommit ut i ny version sedan förra partiet. Större brickor och kort. Shiny.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Elias Nordling

Jag är med.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "silversixx"Jag är gärna på och jag bryr mig bara om att inte få spela Hapbsburg för det verkar vara så jävla tråkigt...

Det enda jag prövat och oj vad alla bankade på mig...Men det var ju kul  :D

Vi behöver 2 spelare till!
GMY Peter

Elias Nordling

Ska säga att jag åker till Tyskland över helgen, och att jag dessutom ännu inte läst reglerna. Ska försöka kombinera dessa aktiviteter, men ni behöver inte chockstarta partiet ikväll för min skull.  :oops:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

CiteraVi behöver 2 spelare till!

Är det medräknat Vvornth?

Doomfarer

Jag är på igen och spelar gärna via ACTS. Spelar allt utom Hapsburg som jag spelar i ett annat parti.

Påve verkat skoj då jag aldrig testat det.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "silversixx"Är det medräknat Vvornth?

Dessa har anmält sig hittills.

Peter Lindahl (moi)
Elias Nordling
Jon Karlsson
Silversixx??

Var och en får anmäla in eftersom det finns flera som verkar vilja vara med.
GMY Peter

Andreas Lundin

jag vill! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"jag vill! :)

Peter Lindahl (moi)
Elias Nordling
Jon Karlsson
Silversixx??
Andreas Lundin

Last spot: Mr XY?
GMY Peter

sfclinken

Sista platsen tagen av Paul.
GMY Peter

sfclinken

Okej, då har vi 6 spelare enligt nedan.

Jag har delat ut nationer till de som haft önskemål och sedan slumpat ut till er andra. Är ni inte nöjda får ni kohandla internt!

Paul (Doomfarer) = Papal States
Silversixx = Protestant
Jon Karlsson = Ottoman
Elias Nordling = England
Andreas Lundin = Frankrike
Peter Lindahl (sfclinken) = Hapsburg

Jag saknar mail till Elias och Silversixx. Maila eller skicka PM till mig.
GMY Peter