Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ähhh. Jag skulle vilja, men när jag väl sitter framför datorn kan jag inte jobba upp något större engagemang. Får ni inte tag på någon annan kan jag kanske övertalas... :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Ähhh. Jag skulle vilja, men när jag väl sitter framför datorn kan jag inte jobba upp något större engagemang.

Amen. Ftf is the shit!  :up:
En mycket bitter liten man.

B_J_S

Om det finns plats så skulle jag gärna vara med.
Har inte spelat HIS, men läst reglerna...

Har iofs inte spelat PBEM i heller tidigare, men man lär väl sig snabbt.  :P

//Jonas
//Jonas

Gamaliel

Återupplivar en död tråd. Någon som är sugen att spela ett HIS PBEM? Har precis avslutat ett spel och det hade varit kul att ge sig på ett nytt.

ulve

betan av klienten på wargameroom är släppt. är visst finfin. har inte hunnit testa. har iofs inte spelat spelet heller men jag är sugen :)

Vvornth

Citat från: "Gamaliel"Återupplivar en död tråd. Någon som är sugen att spela ett HIS PBEM? Har precis avslutat ett spel och det hade varit kul att ge sig på ett nytt.

Jag skulle gärna lira ett parti på Cyberboard. Vi har ju vart ett gäng förut, och introducerade några nya på Krigsspels Galore 2.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

B_J_S

Kan man inte använda Cyberboard versionen istället.
Den är gratis :)

Finns på GMTs sida
//Jonas

Vvornth

Wargameroom varianten är ockå gratis, men grejen med den är att den är för att spela i real-tid. Vilket antagligen bara är praktiskt om man är ensam amerikan och har 100 mil till närmsta amerikan med samma fetish för tärningsrull.

Gamaliel

Ja, att spela realtid HIS via nätet är ett rätt ambitiöst projekt. Jag tänkte mig nog också Cyberboard i första hand  :)

B_J_S

Citat från: "Gamaliel"Ja, att spela realtid HIS via nätet är ett rätt ambitiöst projekt. Jag tänkte mig nog också Cyberboard i första hand  :)
Samma här.
Har bara spelat det en gång och då spelade vi inte klart.
Så det skulle vara skoj och köra HIS på PBEM.

Skulle också kunna tänka mig att spela på PBEM:
SoR, Pax Romana, Wallenstein, Napoleonic wars, CoM, Flying Colors, Successors, WSIM.
 :oops:
//Jonas

ulve

ja jag kan vara på ett pbem, är det cyberboard som gäller då eller vassal?

Vvornth

CB i kombination med den nya modulen på ACTS är den avsevärt smidigaste varianten. 4 spelare anmälda.

ulve

måste bara kolla så att cyberboard fungerar i wine. men jag har för mig att det gjorde det.

Snowfox

Hm, det där är ett spel som jag skulle vilja pröva.

Hur har ni tänkt er det hela? Hur många drag per vecka? Hur fungerar multiplay på Cyberboard egentligen, ska filen skickas runt till varje spelare i turordning?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

B_J_S

Jag kan nog tänka mig ett par drag i veckan.
Tror att det är svårt att få det att gå fortare med tanke på antalet spelare.
 :)

Dessutom med min kunskap om Vassal och Cyberboard, så kan det kanske bli lite fnurror på tråden de första dragen.
 :lol:
//Jonas