Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Jag vet, men jag ville inte peka finger.  :wink:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

magnus lindström

Den där AAR var ju helt otroligt intressant. Vem tar på sig att skriva en för erat parti;). jag trodde jag inte skulle köpa några mer CDG men detta verkar ju väldigt trevligt.

Jon Karlsson

Citat från: "magnus lindström"Den där AAR var ju helt otroligt intressant.

Jo. Den är för kort, bara!
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Doomfarer

AARn för detta spelet skulle bli ganska kort. ;)

"Och vi väntade..."
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

magnus lindström

Vad kan fransmännen ha i bakfickan

Jon Karlsson

Jag skickade in min SD så fort jag kom hem samma dag som jag fick Englands. Nu väntar vi på ottomanens första drag. (Om det kommer under lördagen kan vi köra ett drag var tionde minut för min del.)

sfclinken

Hapsburg klart, startar i fredens tecken. Riktar blicken över havet i väster.. :shock:

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Jon Karlsson

Bara så att jag förstår rätt nu: det ekonomiska värdet av hela Tyskland för någon annan än protestanten är följande: 1 key (i Wien)?

Doomfarer

Citat från: "Jon Karlsson"Bara så att jag förstår rätt nu: det ekonomiska värdet av hela Tyskland för någon annan än protestanten är följande: 1 key (i Wien)?

Njae. Både Påven och Hapsburg är intresserade av Tyskland. Påven får ju också VPs beroende på hur många områden som är protestantiska.

Hapsburg får 1 VP för varje elektorat som de kontrollerar efter det att Schmalkaldic League has formats.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "Doomfarer"Hapsburg får 1 VP för varje elektorat som de kontrollerar efter det att Schmalkaldic League has formats.

Intressant information. Någon som har bra tips på var jag ser vad man får VP för? The New World vet jag men utöver det och ovan?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Doomfarer"Hapsburg får 1 VP för varje elektorat som de kontrollerar efter det att Schmalkaldic League has formats.

Intressant information. Någon som har bra tips på var jag ser vad man får VP för? The New World vet jag men utöver det och ovan?

Bara att titta på Powerkortet för de olika nationerna.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "Doomfarer"Bara att titta på Powerkortet för de olika nationerna.

Så enkelt !  :oops:
GMY Peter

Jon Karlsson

Men ingen utom protestanten får (potentiellt) fler kort för att ta något annat än Wien i Tyskland, ja? Det finns inga fler keys än Wien i Tyskland?

Doomfarer

Citat från: "Jon Karlsson"Men ingen utom protestanten får (potentiellt) fler kort för att ta något annat än Wien i Tyskland, ja? Det finns inga fler keys än Wien i Tyskland?

Finns bara Wien.

Det kan vara värt att notera att Protestanterna inte tjänar någonting alls på att ta keys. Det kan fortfarande vara värt att ta Prag bara för att minska Hapsburgs hand men de får inga poäng eller kort för det.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

sfclinken

Prag? Varför Prag?
GMY Peter