Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Någon som provat Rommel in the Desert?

Startat av mib, 16 juni 2005 kl. 14:08:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

mib

Halloj

Någon som spelat Rommel in the Desert från Columbia Games? Synpunkter?

Det kom i nytryckning i våras och jag har varit sugen att köpa det, men frågan är vem man skall spela med.

/Michael

Elimää

Enkelt och intelligent spel. Rekommenderas varmt. Dock så är det väl inget spel som man spelar miljoner gånger men riktigt trevligt.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

tinG

Huj vad svårt detta var!

Jag har nu spelat 41-scenariot som tysk i tre partier med samma jobbiga utgång! Rommel stampar sig blodig mot ett tufft brittiskt statiskt och minfältsförstärkt försvar runt Miilii (sp?) ett par hexar sydväst om Tobruk

Hur tar man sig till Tobruk?

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon Karlsson

Slå fler sexor?
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

BigPapaBear

mmm
Jag är oxå lite sugen på att köpa det, men får lite oroliga vibbar av det. Håller det i längden?
En mycket bitter liten man.

Tristan Tempest

Rommel in the Desert är ett sånt där snabbt, enkelt, och smart krigsbrädspel, som man lätt blir fäst vid! Kartspelplanen är dessutom bland den snyggaste jag nånsin sett. Men spelet har en ganska stor nackdel, och det är att det är allt för lätt hänt att den anfallande sidan kör fast. "Victory Conditions" skulle också behöva förbättras. Mitt exemplar är dock från 1984, så det kan ju ha blivit bättre sen dess. Teckningen på kartongen har i alla fall det! ;) Man känner tydligt att det här spelet är konstruerat med mer intelligens, noggrannhet, och militärhistorisk förståelse än vanligt.
Väntevärdesmaximerare