Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Johnson

Next War Vietnam med UPS

Startat av Andreas Johnson, 4 november 2020 kl. 19:49:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Någon mer som preordrat detta?

För det första har jag svårt att tro att jag medvetet valt UPS för leveransen baserat på tidigare erfarenheter.

Spelet skickas från Udo Grebe och ska levereras när jag inte har möjlighet att vara hemma. Har snart lagt en timme på att försöka omdirigera leveransen till en Access Point eller ändra leveranstid utan att lyckas.

Var tvungen att skapa en profil hos UPS för att överhuvudtaget kunna bekräfta att jag är rätt mottagare.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Wade

Jag har slutat med preorder just för att slippa jävlas med UPS och deras internationella hantering. Förra året råkade jag välja UPS för en T-shirt. Efter att 2 st olika leveranser blivit förstörda i Tyskland (för fraktsedeln saknade prickat över Ä) så lyckades dom på 3e försöket få en t-shirt til mig. tog 8 månader..   

Men man vill ju ha grejerna snabbt:). Vi hoppas på bilder från första genomspelet:)

Delirium

Jag har inte haft några som helst problem med GMT:s preordrar det senaste så det verkar väldigt olika.
1914

Detox

När jag pre-ordrade Next War Poland fick jag min sändning en vecka efter de fick in det på Alphaspel, så jag beställer inte längre P500.

Delirium

Fast Poland kom ju ut 2017, saker kan förändras, som t ex att UGG nu har distributionen och inte Second Chance från UK.

Det är dessutom olika utfall på om svenska/europeiska webshoppar får spel före/ungefär samtidigt/eller långt senare jämfört med preordrade. Här kan jag se en klar linje att de tyngre krigsspelen överlag kommer senare till webshopparna, särskilt i kombination med om det är mindre tillverkare.Det är verkligen ingen exakt vetenskap men min samlade visdom (som beställer ganska mycket) är att populära spel, kända serier, alternativt med mycket snack (ex Imperial Struggle) från större bolag sällan behöver preordras, där sparar man varken pengar eller tid. Avancerade monsterkrigsspel får man oftast betydligt tidigare men behöver inte vara så mycket billigare, särskilt om bolaget inte har ett EU-friendly alternativ som GMT och Legion har (och kanske fler).

Kort sagt, det finns olika variabler, och då är ju möjligheten att samordna med UPS bara ytterligare en.
1914

Andreas Johnson

Tar tillbaka lite av UPS-gnället. Nu kom ett mejl som gjorde det möjligt att omdirigera paketet till närmaste Access Point. Det var det jag inte lyckades med igår.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Articshogun

Jag har också P500 detta spel. Första gången jag gör det, beställt via GMT games P500 sida.
Men jag har inte fått nåt leveransmail än dock. Behöver jag göra nåt på UGG:s hemsida, eller hur funkar det?

Delirium

Nope, det ska komma av sig själv.
1914

Andreas Lundin

Men kolla för säkerhets skull att beloppet är draget från ditt kort. Ibland vägrar svenska kort att acceptera GMTs dragning men GMT meddelar sällan det utan ger blanka fan i att skicka spelet istället. GMTs hemsnickrade ordersystem har dock ej koll på detta, så det enda sättet att ha koll på detta själv är att kontrollera att ens kort är draget.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH