Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay Next War: Vietnam

Startat av Fredrik H, 22 december 2020 kl. 19:48:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Citat från: Detox skrivet 29 december 2020 kl. 02:17:01
Citat från: Fredrik H skrivet 26 december 2020 kl. 12:17:50
Nu inträffar ett inte ovanligt Next war-fenomen... Jag har gjort fel. Kanske ett ganska allvarligt fel. De allierade förstärkningarna finns på ett tabellark och är ordnade alfabetiskt (A - du får det här, B - du får det här etc). Gott så. Men scenariona ger inte ut förstärkningar i den ordningen, utan det beror på scenario och commitment level. Det är helt enkelt så att jag turn 4 skulle tagit förstärkningar enligt G+I oh jag tog G+J istället. Normalt betyder det inte så mycket, men nu tog jag in den 101:a divisionen en turn för tidigt, och den har på egen hand stoppat den södra anfallsriktningen från att nå Hanoi, en thai-kår och en PRC-armé har hindrats och pressats bakåt.

Äh, 101a kanske befann sig i närområdet på övning, eller så har USAs underrättelsetjänst fått förvarningar om en kinesisk invasion av Vietnam och satt 101a på standby...

Ja, det finns ju liksom inget historiskt facit att förhålla sig till...
Ola Palmquist. Spelar nu:  S&T Smolensk, därefter GMTs Borodino, sedan 3W:s Blitzkrieg in the South,  Decision Games Drive on Dubno 41, så AP:s Red Steel. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.