Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

When Dragons Fight

Startat av Elias Nordling, 29 december 2020 kl. 10:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 december 2020 kl. 20:13:46
Taiwaneserna håller på att ta slut, men det gör tiden i spelet också.

Det ser lite konstigt ut med en totalt krossad försvarare som vinner på klockan.

Apropå att vinna genom att förlora tillräckligt långsamt:
http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4760.0
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Fredrik H

Även om jag uppskattar både din replay och uttrycket att göra en Hornegårdare så vill jag påpeka att det senare innebär att avsluta ungefär varannan replay i förtid, två partier i rad känns mer som en Centurion på något vis.

Jag har väl aldrig riktigt varit något fan av Bomba, det känns mest som att han har ett system som han använder till allt från antiken till modern krigföring. Det blir skapligt lättspelat men jag känner aldrig att jag egentligen förstått mer om en situation efter att ha spelat hans spel. Till exempel verkar fastlandskinesens förmåga att skeppa över många divisioner på några enstaka dagar vara en statshemlighet som bara Ty har fått ta del av. Jag håller mig till Next War-serien för den här typen av situationer, regelvårtor till trots. Jag kan däremot tänka mig att testa South China sea av Compass games som ett mellanting.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  S&T Smolensk, därefter GMTs Borodino, sedan 3W:s Blitzkrieg in the South,  Decision Games Drive on Dubno 41, så AP:s Red Steel. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Men inte för South Chiba Sea, utan något annat relaterat...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"