Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Waterloo-litteratur

Startat av aegneus, 29 december 2020 kl. 18:08:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

Jag funderar på att läsa lite mer på djupet om något jag inte kan så mycket om. (Bl.a. eftersom jag nu har två spel från perioden som ligger på hyllan och väntar).

Om man skall läsa en bok om de hundra dagarna, med fokus på Waterloo-kampanjen  , vad har ni för förslag ?

Elias Nordling

Waterloo av Tim Clayton är välskriven, färsk med senaste rönen, och passar din målbeskrivning.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: aegneus skrivet 29 december 2020 kl. 18:08:33
Jag funderar på att läsa lite mer på djupet om något jag inte kan så mycket om. (Bl.a. eftersom jag nu har två spel från perioden som ligger på hyllan och väntar).

Om man skall läsa en bok om de hundra dagarna, med fokus på Waterloo-kampanjen  , vad har ni för förslag ?

Tamelanders Waterloo, Belgien 1815 är välskriven. Det är dock en narrativ, nära på dramatiserad, beskrivning av skeendena. Mycket underhållande och faktiskt fängslande.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

B_J_S

Citat från: Elias Nordling skrivet 29 december 2020 kl. 18:20:48
Waterloo av Tim Clayton är välskriven, färsk med senaste rönen, och passar din målbeskrivning.
+1
//Jonas

nielsen.filip

En till på Tamelander. Det var den boken som fick igång min Napoleon-feber som inte släppt än.

Strv102r

Citat från: nielsen.filip skrivet  1 januari 2021 kl. 10:22:13
En till på Tamelander. Det var den boken som fick igång min Napoleon-feber som inte släppt än.

Håller med. Lysande bok.
Ola Palmquist. Spelar nu:  3CGs Polar Storm, därefter ATOs Four Roads to Moscow, SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

aegneus

Tack alla  :) ser ut som jag har två böcker att gotta mig med i isoleringen...