Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Middle-Earth: The Wizards CCG

Startat av butch, 11 mars 2006 kl. 10:31:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

butch

Ett fantasy spel, samtidigt ett samlarkortspel. Kan det vara något som platsar i detta forum?

Jag spratar om Middle-Earth: The Wizards som kom 1995, är det någon fler här inne som provat på? Eller spelat detta underbart härliga spel? Jag tycker känslan i spelet långt överskrider de flesta andra CCGs just pga dess starka band med en fantasyvärld som man läst och fantiserat om sedan man var barn.

Om någon har kort över, så tveka inte att forsla över dom på mig.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Andreas Lundin

Attan! Sålde typ 500 kort nyligen för en spottstyver!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

butch

Tusan Andreas, hade varit trevligt att ögna igenom :)
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

butch

Som student så visar det sig oftast vara stört omöjligt att hålla sig helt borta från alkoholhaltiga drycker, men denna helg hade jag bestämmt mig. I helgen lyckades jag med den bedriften samtidigt som jag fick för mig att lira ytterligare ett parti Middle Earth: The Wizards.

Den här gången sopade jag banan ren med min motståndare och vann med 5 poäng. Jag är helt frälst och så himla imponerad av detta spel och dess härliga känsla, men samtidigt ledsen för att det gått i graven.

Om någon får chansen att ta upp sina gamla kort och spela ett parti, tveka inte.

Doomfarer

Jag har spelat en väldans massa METW och tycker att det är ett av de bästa samlarkortspelen någonsin.

Problemet med METW är att de sista expansionerna dödade spelet för den "normale" spelaren. Det blev helt enkelt för besvärligt att hålla reda på alla specialregler för de olika faktionerna. Dessutom är Fallen Wizards totalbroken imo vilket självklart gjorde att ALLA spelade dem ett tag.  :down:

Spelar man bara Wizards (alltså inga Minions, FW eller Balroger) och har lite houserules så är det fortfarande ett otroligt roligt spel. Har du vägarna förbi Lund spelar jag gärna ett parti eller två. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Brain

För MECCG-spelaren kan jag bara meddela att det nu finns ett svenskt Council (Spelsamordnare o dyl), Council of the Variags.
http://slush.gotdns.org/~dva00abn/

Tillika organiseras en turnering på GothCon.

Har en bunta kort (dubletter en masse) som jag skall lägga ut till försäljning på Variags forum. Annars kan ni ju alltig messa mig ifall ni är intresserade att köpa/byta.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

A F

Citat från: "Doomfarer"Problemet med METW är att de sista expansionerna dödade spelet för den "normale" spelaren. Det blev helt enkelt för besvärligt att hålla reda på alla specialregler för de olika faktionerna.

Låter väldigt mycket som StarWars-korspelet. Det som sedermera blev Wars. De som va inne i det älskade det, men nytillkomna var knappt välkomna.

ordagnir

visst krånglade de senare seten till det med nya besvärliga regler och andra möjligheter än vad som fanns i ursprungs setet men de går att motverka bara man har förberett sin lek. Dessutom så är det väldigt krävande för den som spelar Fallen wizard och lätt att göra missar som kan bli avgörande, not good. Balrog setet är en ganska trist historia. Egentligen är idén kul och möjligheterna i setet också men overpowered. Vi har röstat igenom en begränsning i det Svenska MEccg sällskapet för spel med Balrog som gör spelet betydligt mer balanserat.

Men först och främst; nybörjare är varmt välkomna att prova och likaså är gamla spelare välkomna tillbaka till spelet. Vi är få men kämpar på för att hålla igång. Vi ordnar bla en större turnering på Dragons Lair i Stockholm 9-10 september.

Kort är det mycket möjligt att jag kan hjälpa till med och annat material som kartor, regelsamanfattningar osv. Hjälper gärna till med regelfrågor och annat som lekbyggande.

ordagnir

såg att du också bor i Umeå butch, här är vi aktivast med ME i Sverige  :D
Vi spelar på Collectors onsdagar fom skolstarten. Innan dess, bara hör av dig jag är alltid pigg på en runda