Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Ja lägg till mig på den intresselistanlistan också.
Har haft det spelet i Try-before-buy högen ett tag nu.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

#166
Citat från: Elias Nordling skrivet 28 september 2021 kl. 06:29:12
Jag är också intresserad av Stellar Horizons.
Citat från: Scipio skrivet 28 september 2021 kl. 08:28:08
Ja lägg till mig på den intresselistanlistan också.
Har haft det spelet i Try-before-buy högen ett tag nu.
Citat från: Fredrik H skrivet 27 september 2021 kl. 22:11:40
Citat från: tinG skrivet 27 september 2021 kl. 19:42:45
Citat från: Delirium skrivet 27 september 2021 kl. 12:05:06
Citat från: Fredrik H skrivet 26 september 2021 kl. 12:34:04Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Är det aktuellt på något sätt att testa det där stora rymdfararspelet du skaffade från Compass...Stellar Horizons?

Ja det där undrar jag också

Om det finns ett så påtagligt tryck från Västsverige så kan det vara den spark i arslet jag behöver för att läsa reglerna. Jag tar med det.

Herregud, hela Sverige är med!  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

thermopylai

#167
Jag ser att det finns intresse och kan ta med Game of Thrones 2 ed och Adv Civ. Också intresserad av Twilight Imperium, Dune, Dune Imperium, Space Empires, Here I Stand + Virgin Queen. Något av dessa spel kommer jag att spela på lördagen (ev med start fre kväll, men kommer nog inte före 20, tyvärr)!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Vi fick ett avhopp från Grand Campaign (GC) så om någon vill uppgradera sin Historical Campaign (HC) så finns ett fönster öppet nån dag.
Annars går det till vår reserv som dock bara vill ha den ena dagen.

Vi har också det sk ASL-hålet. Det finns alltså nio rum kvar!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Ingen som har Mega Civ eller det där nyare vad det nu heter (istället för Adv. Civ)?

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2021 kl. 09:43:50
Ingen som har Mega Civ eller det där nyare vad det nu heter (istället för Adv. Civ)?
Jo jag har det.
Har spelat det ett antal gånger, senast med 16 spelare.
Vi tänkte samla ihop ett fullt bräde med 18 spelare när pandemin slog till och förstörde det tyvärr.  :(

Det levereras i en stor och tung trä-lår så jag kommer inte ta med mig det dock.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Fredrik H

Citat från: tinG skrivet 28 september 2021 kl. 09:19:06
Citat från: Elias Nordling skrivet 28 september 2021 kl. 06:29:12
Jag är också intresserad av Stellar Horizons.
Citat från: Scipio skrivet 28 september 2021 kl. 08:28:08
Ja lägg till mig på den intresselistanlistan också.
Har haft det spelet i Try-before-buy högen ett tag nu.
Citat från: Fredrik H skrivet 27 september 2021 kl. 22:11:40
Citat från: tinG skrivet 27 september 2021 kl. 19:42:45
Citat från: Delirium skrivet 27 september 2021 kl. 12:05:06
Citat från: Fredrik H skrivet 26 september 2021 kl. 12:34:04Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Är det aktuellt på något sätt att testa det där stora rymdfararspelet du skaffade från Compass...Stellar Horizons?

Ja det där undrar jag också

Om det finns ett så påtagligt tryck från Västsverige så kan det vara den spark i arslet jag behöver för att läsa reglerna. Jag tar med det.

Herregud, hela Sverige är med!  :D

Jaha ja, då säger vi det. Vilken dag siktar vi på, folk verkar lite bokade redan. Kanske lördag?

Fredrik H

Kan väl också säga att spelet verkar tämligen detaljerat, ganska långsamt och inte så tävlingsinriktat i början, men det dryper onekligen av trovärdigt berättande. Det tycks onekligen passa mig, bra att du frågade efter spelet Björn!

tinG

Citat från: Fredrik H skrivet 29 september 2021 kl. 21:19:00
Kan väl också säga att spelet verkar tämligen detaljerat, ganska långsamt och inte så tävlingsinriktat i början, men det dryper onekligen av trovärdigt berättande. Det tycks onekligen passa mig, bra att du frågade efter spelet Björn!
Lördag låter väl bra för då får du ytterligare en natt att plugga in reglerna på.
Kan man förbereda sig på något annat sätt än att googla på Bezos, Branson och Musk?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: Fredrik H skrivet 29 september 2021 kl. 21:03:16
Jaha ja, då säger vi det. Vilken dag siktar vi på, folk verkar lite bokade redan. Kanske lördag?
Lördag skulle passa finfint för mig.   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: Fredrik H skrivet 29 september 2021 kl. 21:19:00
Kan väl också säga att spelet verkar tämligen detaljerat, ganska långsamt och inte så tävlingsinriktat i början, men det dryper onekligen av trovärdigt berättande. Det tycks onekligen passa mig, bra att du frågade efter spelet Björn!
Kan det bli det spelet som petar High Frontier från tronen?   :o
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Får se om jag klarar lördagen, har lite andra kansken där men tittar gärna lite i vilket fall!
1914

Delirium

Nu har jag spelat Black Rose Wars tre gånger och tycker verkligen om spelet. Jag kan gärna lära ut/dema det flera gånger under veckan för de som vill. Faktisk speltid för oss 4 timmar på fem spelare men beror på hur länge man behöver planera, kan minska kraftigt med mer casual eller snabbtänkta personer.

Placerar in sig i kategorin halv-filler med mycket action och comic relief men med djup också för den som vill försöka vinna. :) Kan egentligen passa vem som helst vid rätt tidpunkt under ett konvent.

Man spelar en av upp till sex magiker som fightas alla mot alla på en karta bestående av olika rum som kan aktiveras för olika bonusar. Man har tillgång till sex magiskolor från vilka man drar spell cards som man måste förplanera till viss del vilka man vill använda under en runda. Man får poäng av att besegra andra magiker (som respawnas, man är inte "ute"); klara quests och förstöra rum. Väldigt lite dödtid, särskilt förmågan att aktivera traps och protections som är dolda tills man bestämmer sig för att trigga dem gör att man är engagerad hela tiden i vad andra gör. Events gör att klockan tickar i spelet och själva "Black Rose" (spelet) vinner om man inte är tillräckligt snabb/kompetent.

Regler ("Corebox Rulebook") här: https://ludusmagnusstudio.com/black-rose-wars/black-rose-wars-rules/
1914

Andreas Johnson

Hur många spelare är det på Stellar Horizons? Inte uppbokad lördag än...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov