Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Vidarrr

Citat från: David Sunnergren skrivet 19 september 2021 kl. 10:32:19
Citat från: Vidarrr skrivet 18 september 2021 kl. 23:05:29
Söker spelare till det fantastiska Struggle of Empires. Tre krig där allianserna skiftar mellan krigen. Minst fem spelare behövs men det kommer allra bäst till sin rätt med sju.

Jag har deluxeutgåvan  8)

Låter kul. Jag är med

Härligt, då är vi redan 4. 1-3 spelare till vore perfekt.

Fredrik H

Det blir eventuellt ett större projekt , men både Stalingrad 42 och Victory roads lät kul. Skulle tänkbart vara kul att testa NATO också. Visar gärna/testkör Verdun och kanske Dark Summer. Det är mycket som hoppar upp i huvudet nu när FF faktiskt blir av och inte ligger eoner in i framtiden.

Björn von Knorring

Andreas Johnson

Skulle gärna spela Silver Bayonet eller Next War Vietnam.

Även GMTs Pericles är tänkbart om nån som kan reglerna är med.

Som bubblare 2nd Fleet eller West End Games Soldiers.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Delirium

Messieurs, jag kommer att vara ovanligt försiktig med planering ety jag är sjukskriven och vad jag kan göra beror på dagsform (men jag är väldigt laddad inför hela långhelgen som rekreation). Därför hoppas jag att det kommer att finnas läge för spontanspel också med lite trevligt folk som står ut med att det kanske behövs en extra paus då och då. :)

Saker som jag är sugen på som jag tar med:

Black Rose Wars (alla mot alla-magikerstrid, totalt kaos och väldigt roligt, upp till 6) https://www.boardgamegeek.com/boardgame/239942/black-rose-wars
Twilight Imperium IV (långt men jag kan det)
Dune: Imperium (4 spelare) https://www.boardgamegeek.com/boardgame/316554/dune-imperium

Saker jag gärna spelar men inte har:
Game of Thrones 2nd ed
Advanced Civilization
Scythe

Saker som jag vill testa men inte har:
Runewars
Mage Knight
Pericles (men kan vara på gränsen)
Clash of Cultures
Heroes of Land, Air and Steam
...kommer nog på mer

I absolut värsta fall tillbringar jag majoriteten av konventet i morgontofflor med tekopp och imaginär pipa suckande att det var bättre förr, men det är inte fy skam det heller. :)

/Björn

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 18 september 2021 kl. 19:02:02
Stalingrad 42 skulle jag gärna spela.
Speltiden enligt Geeken är 8 timmar, vilket bör betyda 16 timmar med standard omberäkning till verkligheten förutsatt att partiet inte pajjar.

Så ett onsdag + torsdag-projekt skulle jag tro, jag kör gärna igång på onsdag om möjligt?
"Randomization is too important to be left to chance"

ErikLj

Citat från: Scipio skrivet 20 september 2021 kl. 11:24:23
Citat från: Elias Nordling skrivet 18 september 2021 kl. 19:02:02
Stalingrad 42 skulle jag gärna spela.
Speltiden enligt Geeken är 8 timmar, vilket bör betyda 16 timmar med standard omberäkning till verkligheten förutsatt att partiet inte pajjar.

Så ett onsdag + torsdag-projekt skulle jag tro, jag kör gärna igång på onsdag om möjligt?
Jag dyker upp fredag morgon och är kvar till slutet. Så onsdag-torsdag blir i så fall utan mig.

/Erik

tinG

Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44I absolut värsta fall tillbringar jag majoriteten av konventet i morgontofflor med tekopp och imaginär pipa suckande att det var bättre förr, men det är inte fy skam det heller. :)

Hood Strikes North till teet?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

P-O Jönsson

GCACW funkar också.

Brazen Chariots...ja kanske det. Systemet är lite trasigt, kan jag tycka, för att det ska funka bra i öknen. Men blir gärna överbevisad. Har förslag på åtgärder för att få det att funka, dock.

GOSS!!!!!!!!!!!!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

CiteraJag dyker upp fredag morgon och är kvar till slutet. Så onsdag-torsdag blir i så fall utan mig.

Mitt danskort är tomt så jag är öppen för att spela det både ons-tors och på helgen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 september 2021 kl. 15:30:49
CiteraJag dyker upp fredag morgon och är kvar till slutet. Så onsdag-torsdag blir i så fall utan mig.

Mitt danskort är tomt så jag är öppen för att spela det både ons-tors och på helgen.
Låter som en plan!
Det verkar som det funkar bra att spela på 2-4 spelare så det finns plats för fler isf.
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44

Dune: Imperium (4 spelare) https://www.boardgamegeek.com/boardgame/316554/dune-imperium

Game of Thrones 2nd ed

/Björn

Jag har både Dune och GoT (både first och second edition) och kan absolut tänka mig ett parti av dem under långhelgen. Jag har tid framförallt från lördag eftermiddag och framåt. Kan ta med mig spelen även om det inte passar in i just mitt schema.

De övriga du nämnde har jag inte, men kan säkert tänka mig att vara med i flera av dem.

Fredrik H

Citat från: tinG skrivet 20 september 2021 kl. 13:11:38
Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44I absolut värsta fall tillbringar jag majoriteten av konventet i morgontofflor med tekopp och imaginär pipa suckande att det var bättre förr, men det är inte fy skam det heller. :)

Hood Strikes North till teet?

Fantastisk kampanj. Bangar inte om det skulle bli av och det finnas plats. Eller bara glad åskådare. Undrar om det inte var i den kampanjen som Hood sa att "det finns en gräns för hur mycket ammo fienden har och vi ska visa dem var den gränsen går"

Vidarrr

Citat från: David Sunnergren skrivet 20 september 2021 kl. 17:14:54
Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44

Game of Thrones 2nd ed

/Björn

Jag har både Dune och GoT (både first och second edition) och kan absolut tänka mig ett parti av dem under långhelgen. Jag har tid framförallt från lördag eftermiddag och framåt. Kan ta med mig spelen även om det inte passar in i just mitt schema.

De övriga du nämnde har jag inte, men kan säkert tänka mig att vara med i flera av dem.

Advanced Civ är kanske lite långt med hänsyn till allt annat man ska spela, men visst går det att packa ner ett sånt.

Dune (det riktiga!) finns också som alternativ.

Game of thrones kan jag tänka mig också.

rensarn

Tjaba!

Dyker upp på onsdag dag och hakar
på Stalingrad'42 direkt. Har även
intresse av Battle for Stalingrad (har
SPI-versionen men bör vara samma).
Rensarn