Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Björn von Knorring

Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44
I absolut värsta fall tillbringar jag majoriteten av konventet i morgontofflor med tekopp och imaginär pipa suckande att det var bättre förr, men det är inte fy skam det heller. :)

Jag vet inte hur mitt schema kommer att se ut men jag tänker att mitt värsta scenario är en stillsam lång weekend i Rimforsa med ett antal koppar te och stora mängder mat. Jag kan nog överleva det med.

ErikLj

Citat från: rensarn skrivet 21 september 2021 kl. 01:26:57
Tjaba!

Dyker upp på onsdag dag och hakar
på Stalingrad'42 direkt. Har även
intresse av Battle for Stalingrad (har
SPI-versionen men bör vara samma).

Förslag:
Stalinggrad 42: onsdag och torsdag utan mig
Battle of Stalingrad: fredag-lördag alt lördag-söndag

Åsikter?

/Erik

Delirium

Citat från: tinG skrivet 20 september 2021 kl. 13:11:38
Citat från: Delirium skrivet 20 september 2021 kl. 10:32:44I absolut värsta fall tillbringar jag majoriteten av konventet i morgontofflor med tekopp och imaginär pipa suckande att det var bättre förr, men det är inte fy skam det heller. :)

Hood Strikes North till teet?

GCACW och te låter som en bra kombination. :)
1914

Delirium

David och Vidar, låter som det finns potential för lite sjyst multiplayer-bonanza, bl a från lördag em. Själv kör jag gärna något mustigt redan på onsdagen. Vore kul att introducera folk till Black Rose Wars, exempelvis.
1914

Vidarrr

Citat från: Delirium skrivet 21 september 2021 kl. 09:18:30
David och Vidar, låter som det finns potential för lite sjyst multiplayer-bonanza, bl a från lördag em. Själv kör jag gärna något mustigt redan på onsdagen. Vore kul att introducera folk till Black Rose Wars, exempelvis.

Absolut - gillar du game of thrones och liknande borde du gilla Struggle of Empires också tänker jag. Just nu inslottat på lördag fm, men det är ju förhandlingsbart!

jerry

Citat från: ErikLj skrivet 28 augusti 2021 kl. 17:38:57
Det närmar sig och mina jobb och familjeplaner gick i lås. Dyker troligtvis upp fredag förmiddag. Eventuellt torsdag kväll om det går att ordna rum,

Är naturligtvis spelsugen och något av följande vore kul
Blue Water Navy
War&Peace (AH)
Battle for Stalingrad
Aachen: First to fall
Stalingrad 42

Om någon är riktigt experimentlysten finns
Italian Campaign (S&T)

Är även öppen för förslag

Erik

Battle for stalingrad vilka nostalgivibbar, hade jag kommit hade den varit given, är det SPI-versionen eller six angels ?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Björn von Knorring

Citat från: Delirium skrivet 21 september 2021 kl. 09:18:30
David och Vidar, låter som det finns potential för lite sjyst multiplayer-bonanza, bl a från lördag em. Själv kör jag gärna något mustigt redan på onsdagen. Vore kul att introducera folk till Black Rose Wars, exempelvis.

Jag kommer på onsdagen och kör gärna något då. Flera andra kommer ju inte förrän på fredagen.

ErikLj

Citat från: jerry skrivet 21 september 2021 kl. 11:59:05
Citat från: ErikLj skrivet 28 augusti 2021 kl. 17:38:57
Det närmar sig och mina jobb och familjeplaner gick i lås. Dyker troligtvis upp fredag förmiddag. Eventuellt torsdag kväll om det går att ordna rum,

Är naturligtvis spelsugen och något av följande vore kul
Blue Water Navy
War&Peace (AH)
Battle for Stalingrad
Aachen: First to fall
Stalingrad 42

Om någon är riktigt experimentlysten finns
Italian Campaign (S&T)

Är även öppen för förslag

Erik

Battle for stalingrad vilka nostalgivibbar, hade jag kommit hade den varit given, är det SPI-versionen eller six angels ?

Det står Exalibur Game på min låda så 2.0

/Erik

rensarn

Tjaba!

Hehe, känns lite koncentrerat kring ett ämne, men!
Om jag använder Ond-Tors för att ta mig till den
där byhålan, så kan jag väl tänka mig att stanna
där fre-lör. 2021: Stalingrad för hela slanten! :D

Stalingrad Pocket på söndag, eller...... :lol:
Rensarn

Delirium

Citat från: Vidarrr skrivet 21 september 2021 kl. 11:10:02Absolut - gillar du game of thrones och liknande borde du gilla Struggle of Empires också tänker jag. Just nu inslottat på lördag fm, men det är ju förhandlingsbart!

Jag har ett svagt minne av att ha spelat det någon gång och fått kolossalt med stryk, kan ju vara ett bra spel ändå. Jag har lovat att spela med ett par andra på lördag men om det går ihop/de vill vara med går det kanon.
1914

Delirium

Citat från: Björn von Knorring skrivet 21 september 2021 kl. 12:29:47Jag kommer på onsdagen och kör gärna något då. Flera andra kommer ju inte förrän på fredagen.

Som sagt skulle jag gärna köra en omgång Black Rose Wars då för den som gillar att kasta besvärjelser till höger och vänster (men det finns lite mer djup än så, också). Upp till sex man får plats.
1914

jerry

Citat från: ErikLj skrivet 21 september 2021 kl. 13:22:18
Citat från: jerry skrivet 21 september 2021 kl. 11:59:05
Citat från: ErikLj skrivet 28 augusti 2021 kl. 17:38:57
Det närmar sig och mina jobb och familjeplaner gick i lås. Dyker troligtvis upp fredag förmiddag. Eventuellt torsdag kväll om det går att ordna rum,

Är naturligtvis spelsugen och något av följande vore kul
Blue Water Navy
War&Peace (AH)
Battle for Stalingrad
Aachen: First to fall
Stalingrad 42




Om någon är riktigt experimentlysten finns
Italian Campaign (S&T)

Är även öppen för förslag

Erik

Battle for stalingrad vilka nostalgivibbar, hade jag kommit hade den varit given, är det SPI-versionen eller six angels ?

Det står Exalibur Game på min låda så 2.0

/Erik

Aaaahhh japp nu ser jag jo det är nyutgåvan
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

ErikLj

Citat från: rensarn skrivet 21 september 2021 kl. 14:51:47
Tjaba!

Hehe, känns lite koncentrerat kring ett ämne, men!
Om jag använder Ond-Tors för att ta mig till den
där byhålan, så kan jag väl tänka mig att stanna
där fre-lör. 2021: Stalingrad för hela slanten! :D

Stalingrad Pocket på söndag, eller...... :lol:

Skrev in i schemat.

Eller så går vi ner i skala på söndag, Squad Leader "The Guards Counterattack" och "The Tractor Works"

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 21 september 2021 kl. 15:40:02
Som sagt skulle jag gärna köra en omgång Black Rose Wars då för den som gillar att kasta besvärjelser till höger och vänster (men det finns lite mer djup än så, också). Upp till sex man får plats.
Black Rose Wars har jag haft i "try-before-buy" högen ett tag så jag testar gärna om det funkar med den övriga planeringen.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov