Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Vi har det ju lite lyxigt också som har en lokal där monstren kan köras och stå uppställda mellan sessionerna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: tinG skrivet  4 oktober 2021 kl. 09:22:38
Börjat bli lite orolig över att jag inte kommer få spela nått riktigt rejält alls... Inga monsterspel i sikte?  :oops:
Hade något av alla monsterspelen som jag har ha på min långa vill-spela-lista föreslagits så hade jag hakat på direkt.

Men eftersom jag är blandmissbrukare så har jag inget mot möjligheten av att få riva av flertalet multiplayerspel som jag har haft sug på också   ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

thermopylai

Citat från: Folket skrivet  4 oktober 2021 kl. 13:16:09
Hej!
Jag har varit lite upptagen med annat och inte kollat in tråden. Jag tänkte komma på onsdag. Är det någon som har ett spel där man vill ha en till spelare under helgen?

Ett ospecat multiplayer-projekt på lördag. Vi har snackat om Game of thrones, ACiv/MegaCiv, Dune, Dune Imperium, SE4X, Pax Romana, Twilight Imperium, Here I Stand/Virgin Queen m fl spel, men inte lyckats bestämma något hårt, men nåt kommer det att bli.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  5 oktober 2021 kl. 09:49:28
Stalingrad 42 är väl borderline-monster?
Det är definitivt ett stort krigsspel men känns inte som ett monsterspel.

Kanske för att reglerna är välskrivna...?   :D

Folket

Scipio

Elias Nordling

Jag kommer inte till Rimforsa förrän 17.32, men börja gärna ställa upp utan mig!

Om nån kunde skjutsa mig från busshållplatsen vore det också bra, jag vet att det är en bit att gå.

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  5 oktober 2021 kl. 11:09:50
Jag kommer inte till Rimforsa förrän 17.32, men börja gärna ställa upp utan mig!

Om nån kunde skjutsa mig från busshållplatsen vore det också bra, jag vet att det är en bit att gå.
Jag kan plocka upp dig.

På Rimforsa station 1732?

Elias Nordling

Rimforsa Rv34-hållplatsen, men det verkar inte vara långt till stationen därifrån.

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet  5 oktober 2021 kl. 11:00:20

:lol:

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  5 oktober 2021 kl. 12:25:13
Rimforsa Rv34-hållplatsen, men det verkar inte vara långt till stationen därifrån.
:up:
Möter upp dig där

Folket

Citat från: Scipio skrivet  5 oktober 2021 kl. 13:37:14
Citat från: Elias Nordling skrivet  5 oktober 2021 kl. 12:25:13
:up:
Möter upp dig där

Jag kommer med bussen 15:32 om ni redan skulle vara framme och ha tid så finns det en till stackare som vill spara sina fötter.

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet  5 oktober 2021 kl. 11:00:20
Citat från: Elias Nordling skrivet  5 oktober 2021 kl. 09:49:28
Stalingrad 42 är väl borderline-monster?

Definitionen av monsterspel har med andra ord inget att göra med antal kartor, antal enheter och speltid att göra? Utan hur ogenomträngliga reglerna är, mindre elegant speldesign, mängden krom, undantag, optional rules, språkligt slarv och dåliga översättningar  :lol:

Då är alltså inte Case Blue ett monsterspel, men Europa Universalis kvalificerar sig nog!

David Sunnergren

Citat från: thermopylai skrivet  5 oktober 2021 kl. 14:11:05

Definitionen av monsterspel har med andra ord inget att göra med antal kartor, antal enheter och speltid att göra? Utan hur ogenomträngliga reglerna är, mindre elegant speldesign, mängden krom, undantag, optional rules, språkligt slarv och dåliga översättningar  :lol:

Då är alltså inte Case Blue ett monsterspel, men Europa Universalis kvalificerar sig nog!

I en definition av monsterspel där Europa Universalis inte platsar så är nog definitionen värdelös...