Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Köpreflexen

Startat av Elias Nordling, 25 september 2021 kl. 10:14:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Ibland dyker det upp spel på p500 där precis allt, ämnet, titeln, bildvalet, grafiken, bakgrundstexten, kittlar ens köpreflex.
Det här spelet är precis tvärt om för mig.  :mrgreen:

Cross Bronx Expressway is the third game in the Irregular Conflicts Series. It simulates the socio-economic processes of urban development, and the human costs that result, as a competitive city-builder with collective loss conditions. Players control one of three asymmetric factions working in the South Bronx between 1940 and 2000, pursuing their own goals while cooperating to keep the borough viable. Through a card driven sequence of play, they will work to solve the economic challenges facing the area by building infrastructure and organizations, forming coalitions, mitigating the multitude of issues facing the vulnerable population, and managing resources to stay out of debt. Cross Bronx Expressway offers an engaging way to learn about the recent history of American cities, as exemplified by Jane Jacobs' pivotal work The Death and Life of Great American Cities, simulated through the case study of the South Bronx. Players will experience the conflicting incentives and complex factors shaping urban life and together determine the fate of the Bronx.

https://www.gmtgames.com/p-953-cross-bronx-expressway.aspx

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Håller helt och hållet med.

Och jag har ändå länge letat ett spel som kittlar den där goa Sim City-nerven, tycker det borde gå att få till men det här var bara "Näe" vid första anblicken.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Titeln är döden, det håller jag med om. Men själva temat och att det finns en berättande tanke bakom gör i alla fall att jag nog kommer läsa mer om det allteftersom.

Men håll ut! Nästa P500 är säkert ett nytt spel om Ardennerna 1944.  :mrgreen:

P-O Jönsson

Nä, jobbet inkräktar tillräckligt på fritiden som det är. Behöver inte ett spel om det också.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

thermopylai

Citat från: Peojon skrivet 27 september 2021 kl. 21:35:45
Nä, jobbet inkräktar tillräckligt på fritiden som det är. Behöver inte ett spel om det också.

:lol:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

CiteraMen håll ut! Nästa P500 är säkert ett nytt spel om Ardennerna 1944.

Jag tror inte på att Ardennerna 44 och Södertäljeledens omdragning genom Skärholmens Centrum är de enda två möjliga ämnena för spel  :ultra:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 september 2021 kl. 14:23:30
CiteraMen håll ut! Nästa P500 är säkert ett nytt spel om Ardennerna 1944.

Kag tror inte på att Ardennerna 44 och Södertäljeledens omdragning genom Skärholmens Centrum är de enda två möjliga ämnena för spel  :ultra:
Nä, här är det någon kommit på något nytt:   :D

"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  S&T Smolensk, därefter GMTs Borodino, sedan 3W:s Blitzkrieg in the South,  Decision Games Drive on Dubno 41, så AP:s Red Steel. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

Ibland dyker det upp spel på p500 där precis allt, ämnet, titeln, bildvalet, grafiken, bakgrundstexten, kittlar ens köpreflex.
Det här spelet är precis tvärt om för mig.  :mrgreen:

Man kanske kan tweaka spelet till "hur mycket civil disorder kan du trigga med fem grävskopor?"

EvilSpook

Jag läser ständigt fel på trådens titel! Jag tror det står "Kräkreflexen".  :shock:
Men riktigt så illa verkar inte spelet, det går nog att rädda med kärnvapen och svampmolnsmarkörer i plast!  :up:

//EvilSpook