Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire X • 18 - 20 mars 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 oktober 2021 kl. 11:14:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

A) är det ok att inte orka plugga en regelbok till?

B) är det rullande partier eller ett parti?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 mars 2022 kl. 16:37:35
A) är det ok att inte orka plugga en regelbok till?

B) är det rullande partier eller ett parti?
A. Ja.
Jag kommer att lära ut reglerna på plats.
Jag har redan gjort det vid två tillfällen och det gick smidigt.

B. Det kommer att spelas ett antal scenarion, varje scenario bör ta ca. 8-12 timmar.
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Jag har förvisso spel inbokade alla dagar utom lördag...men dessa lär nog inte ta hela dagarna...så jag är högst troligen tillgänglig för diverse annat spelande...
Klas Malmström
Linköping

tinG

Kommer torsdag em och vill spela allt med allihopa  :? Vad har jag lovat er så här långt? Pacific War; Brazen Chariots; Into the Woods,; Fire in the Lake; Panzer Command... Jag finns tillgänglig  :oops:

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Flaskhalsen brukar vara regelpluggandet. Kommer inte hinna plugga något mer än det jag redan committat mig till. Funderar nu på vilka spel jag redan kan...

Elias Nordling

Någon som planerar att ta med sitt Imperial Struggle? Det är ett spel jag kan utantill, men mitt exemplar är i förrådet och jag är inte säker på att jag hinner förbi det.

Nevsky har jag läst reglerna till, även om inget fastnade...

thermopylai

Jag skulle kunna ta med Imperial struggle för söndagen, Elias.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Planerar att köra bil ner fredag efter jobbet och hem på söndag em. Tar gärna med samåkare. Posta här vid intresse.

Elias Nordling

Scipio

Nu börjar man bli rejält taggad, snart bär det av!   :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

ErikLj

Citat från: tinG skrivet 14 mars 2022 kl. 17:33:32
Kommer torsdag em och vill spela allt med allihopa  :? Vad har jag lovat er så här långt? Pacific War; Brazen Chariots; Into the Woods,; Fire in the Lake; Panzer Command... Jag finns tillgänglig  :oops:
Panzer Command lördag?

/Erik

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

rensarn

Vill bara tacka alla för
ett jäkligt nice FFdL/Rimforsa.
Väl mött i höst igen.
Rensarn

Fredrik H

Tack alla och envar för ytterligare en trevlig sammankomst. Eftersom principen är bilder annars har det inte hänt så har jag, om än i begränsad omfattning, dokumenterat tilldragelsen.

Roger guidade en hoper medelålders män i Grand Siecle. 5-6 män flera dagar i sträck i ett litet rum skapade en känsla och upplevelse av...upplysning? Om ni undrar så är det Fredrik den store som färgat håret. Tack för demon Roger!

Vuxna män gör saker tillsammans II. Fire in the lake. USA manspreadar såklart, ARVN leker med sin från USA skickade tekniska gizmo. Viet Cong och NV spelades av göteborgare, ett känt kommunistfäste. Allt verkar som det ska. I rummet spelades annars Pacific War i många olika former. Intressant att ett spel som funnits sedan Sundsvall brann ändå kan bli så poppis i nytryck.

.
Mina mycket trevliga medspelare spelar The Dark valley. Dom kom inte så långt dom trodde dom skulle göra. På lördagen spelade vi Salerno på flera bord (tillsammans med Björn H och Mats) och jag tror vi alla gillade det, det var intressant i båda våra partier.

En våning upp, både bildligt och bokstavligt (Stellar Horizons hela konventet, helgens långkörare). Som vanligt imponerad av hur vissa kan köra samma spel ända in i kaklet.

Matti ställer upp Pacific War, som spelades gång på gång under konventet. Blir nog till att köpa det, klippa brickorna och titta på det i bokhyllan. 

Jag ville testa grand Siecle, Into the Woods och se Pacific War lite på håll för att avgöra om jag ska köpa dem. Alla tre kändes likadant; ja dom är roliga och bra-men.
Jag vet inte om jag kommer att orka spela dem. Den här typen av velande leder ju nästan alltid till köp, men jag känner mig lite som en hjälte för att jag i alla fall tvekar lite.

Jag vill också passa på att välkomna en ny Fredrik till FF (vi har nu gått om Björn:arna). Hoppas du hade det trevligt och dyker upp igen.

Nu är jag ju sådär jättetaggad på en måndag med jobb...

Edit: Min humor missuppfattas nog lätt i skrift, därav ändringar. Hoppas ingen tog illa upp, det var aldrig avsikten.

thermopylai

Tack alla! Särskilt Roger och Mats som lärde mig "nya" bra spel och Micke som arrangerade! Supertrevligt som vanligt!
Spelade Grand Siecle, Combat Infantry och Salerno 43.